שר החקלאות אורי אריאל הגיש היום (רביעי) ערר על החלטת ועדת השרים על ביטול הדרגתי של משלוחי בעלי חיים לישראל בעודם בחיים, וזאת כדי למנוע מהצעת החוק לעלות היום למליאת הכנסת בקריאה טרומית. התנגדות משרד החקלאות לביטול המשלוחים החיים נובע מעליה של 25% בצריכת הבשר בישראל בשנים האחרונות, וזאת למרות הסבל הרב שנגרם לבעלי החיים במהלך המסע הארוך לארץ, והחלופה האפשרית - ייבוא בשר מצונן. 



מלשכתו של שר החקלאות אריאל נמסר: "ביטול הובלת המקנה אינה החלטה מידתית. היא תוביל לעלייה במחירי הבשר בעשרות אחוזים ובנוסף, תוביל לפיטורין במעגל ראשון לאזרחים ישראלים רבים. בנוסף, אנו פועלים בכל העת לצמצם את הפגיעה ברווחת בעלי החיים. בכל העולם מתבצעות העברות בקר ממדינות שונות כדבר שבשגרה וישנם נהלים ונורמות ברורות להקפדה על רווחתם. החקיקה פוגעת בצרכני הבשר הישראלים. לא ניתן לגדל בארץ את כלל הביקוש לצריכת הבשר, ומשכך, מייבאים היום ארצה כ- 85% מצריכת הבשר. מטרת משרד החקלאות היא להגדיל כל העת את היקפי יבוא הבשר השחוט (מצונן וקפוא) מחו"ל, על חשבון ייבוא העגלים באוניות אבל במידה שיופסק יבוא הבשר מחוץ לארץ מחירי הבשר ירקיעו לשחקים, ולא יהיה בנמצא מספיק בשר לצרכנים". 

"מגן על האינטרסים הכלכליים של התאגידים". אורי אריאל, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"מגן על האינטרסים הכלכליים של התאגידים". אורי אריאל, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"השר אריאל יוצא מגדרו כדי להגן על התעללות"
 
מהארגונים אנונימוס לזכויות בע"ח ותנו לחיות לחיות נמסר בתגובה: "רק ברבעון הראשון של השנה עלתה כמות העגלים המיובאים לשחיטה ב-45% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וזה שנתיים אחרי הבטחת שר החקלאות להחיל את רפורמת ייבוא הבשר המצונן. השר אריאל יוצא מגדרו להגן על ההתעללות המחרידה באניות המשלוחים כדי להגן על האינטרסים הכלכליים של התאגידים המרוויחים מההתעללות. צריכת הבשר הטרי בישראל נאמדת בכ-20 אלף טון בשנה. לפי תכניתם של משרדי האוצר והכלכלה, ב-2020 היקף יבוא הבשר הטרי בפטור ממכס יגיע ליותר מ-21 אלף טון. הצעת החוק מציעה להפסיק את המשלוחים החיים בהדרגה בהתאם לעלייה הצפויה ביבוא הבשר הטרי, שממילא תייתר את המשלוחים החיים בתוך 3 שנים". 

עוד מדגישים בארגוני זכויות בעה"ח: "יבוא עגלים מחו"ל ופיטומם במזון שגם הוא מיובא מחו"ל – זו לא חקלאות ישראלית. בתי המטבחיים ימשיכו לשחוט - מדי שנה נשלחים לשחיטה כ-130 אלף עגלים ילידי הארץ. הפסקת המשלוחים החיים לא תפגע במגזר הקמעונאי, באטליזים ובעובדים במקטע עיבוד הבשר. ניתן אף לייבא גוויות שלמות, ולבצע את הביתור והאריזה בישראל. היבואנים של משלוחים חיים יכולים לעבור ליבוא בשר".

יו״ר מרצ ויוזמת הצעת החוק המקורית, ח״כ תמר זנדברג, אמרה: ״ההחלטה של אורי אריאל למנוע את העלאתו להצבעה בכנסת של החוק נגד המשלוחים החיים, היא אכזרית. שר החקלאות מכשיר התעללות קשה בבעלי חיים בהחלטה שהבהירה שבניגוד להצהרותיו, השר אריאל בעצם בעד משלוחי ההתעללות והמוות ונגד בעלי החיים״