שרת המשפטים איילת שקד אמרה אתמול כי אם בג"ץ יפסול את חוק הלאום, זאת תהיה רעידת אדמה ותפרוץ מלחמה בין הרשויות. ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הגיב הבוקר (שני) לדברים ואמר כי אם אכן נדרשת 'מלחמה' כדי לבטלו, כפי שטוענת שרת המשפטים - "יש לצאת אליה בראש מורם ולתבוע לחקוק במקומו את הכרזת העצמאות כחוק היסוד המכונן של ישראל".

בפוסט בפייסבוק, קרא ברק לשופטי בית המשפט העליון לפסול את חוק הלאום, "משום שלמרות היותו עטוף בשפה מכובסת מטרותיו השקופות הן לקעקע את יכולתו של בית המשפט העליון לפעול ברוח הכרזת העצמאות ולהכין את הקרקע לחקיקה בהמשך של חוקי גזע, אפרטהייד וטרנספר".
"צריך להיות אוויל או מיתמם כדי לא לראות זאת דרך מסכי אחיזת העיניים, שהם תחום התמחותם האמיתי של נתניהו ומלחכי פינכתו", כתב ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר. "חוק ׳עוקף הכרזת העצמאות׳ משרת את הקשים באויבי ישראל, את האנטישמים, ה-BDS, ודורשי הבאת בכירי הממשלה וצה"ל להאג".


שרת המשפטים שקד הגיבה הבוקר ב-103FM לפוסט של ברק, לא נשארה חייבת וכינתה אותו פחדן: "צריך לתת לאהוד ברק שיעור בדמוקרטיה. זה פוסט של מישהו שהוא פחדן, אם הוא רוצה לשנות את החוק שישיג לנבחריו רוב בכנסת. מכיוון שהוא יודע שהוא לא מסוגל לעשות את זה הוא רץ לבית המשפט העליון. אם הוא רוצה להשפיע על מה שקורה במדינה ועל החקיקה שינסה לזכות ברוב בכנסת ולא ירוץ לדלתו של בית המשפט. זה מעשה פחדני, אם אתה רוצה לשנות אתה צריך להתמודד ולהשיג רוב בכנסת לחקיקה".

 
לדבריו, חוק הלאום ממיט קלון על ישראל ועל כל אחד ואחד מאזרחיה. "יתרה מזו - אם יאושר, יקשה החוק בעתיד על בית המשפט העליון המוחלש להגן על המפעל הציוני-דמוקרטי בפני חזית הלאומנות הגזענית החשוכה של 'שקד-סמוטריץ'-הרב ליאור', חזית שמעוותת בחסות נתניהו הן את תמצית היהדות והן את החזון הציוני, שנבגד".
"אני קורא לשופטי העליון ונשיאיו/נשיאותיו בעבר להשמיע את קולם, בהיר וברור כבעת יושבם על הכס - כדי להגן על ישראל האהובה שלנו ועל מורשתם שלהם, בפני הגל העכור השוטף ומכתים את כולנו", כתב ברק, אחד מהקולות האופוזיציוניים הבולטים נגד ראש הממשלה.
לטענתו, אין שחר לטיעון ההזוי שעצם העברתו כ'חוק יסוד' בכנסת שוללת את הסמכות והחובה לבטלו. "הקואליציה ההזויה הזאת יכולה להעביר למשל 'חוק יסוד: נאמנות לאומה' שאוסר קיום הפגנות נגד הממשלה כאשר היא במאבק מדיני מול שונאי ישראל. מי יעז לטעון שהעליון איננו חייב להכריז עליו כבלתי חוקתי בעליל - ולבטלו. גם במחיר רעידת אדמה' וגם במחיר העמדת שרת משפטים עם נטיית לב אנטי דמוקרטית - במקומה".