עוד מכשול לאירוויזיון כחול לבן? איגוד השידור האירופי העביר לממשלת ישראל מסמך דרישות לקראת קיום האירוויזיון, כך דווח היום (שני) במהדורת "החדשות". על פי הדיווח, יו"ר איגוד השידור האירופי ומנהל האירוויזיון, שביקרו בארץ בשבוע שעבר, הגישו את המסמך לידי הממשלה, ואף דרשו הצהרה רשמית של נציג ממשלה, בעדיפות לראש הממשלה בנימין נתניהו, לעמוד בדרישות, שנוגעות לחופש הביטוי והתנועה של המשתתפים בתחרות.



הדרישות שעלו במסמך הן מתן אשרות כניסה לישראל ללא קשר לדעה פוליטית, המבקרים יהיו רשאים לטייל בישראל ללא הגבלה בלי קשר לדעה פוליטית, לדתם או לנטייתם המינית, חופש עיתונות וביטוי מוחלט לכל המשתתפים והמשלחות, הסרת מגבלות דתיות וביצוע חזרות גנרליות בשבת ועצמאות מוחלטת לתאגיד "כאן" בעריכת המשדר.



בין הסעיפים שיכולים להוות מכשול להצהרה ישראלית נמצאים, כמובן, סעיף החזרה הגנרלית בשבת, אך גם עצמאות מוחלטת לתאגיד "כאן", בעקבות דבריה בעבר של שרת התרבות מירי רגב כי היא מעוניינת להתערב בתכנים שישודרו, ומתן אשרות הכניסה, וטיולי המבקרים לכל חלקי הארץ - דבר שיכול לעמוד בניגוד למדיניות הישראלית בנוגע לכניסת פעילי BDS לארץ. מאיגוד השידור האירופי נמסר כי מדובר במסמך סטנדרטי, אך בישראל מרגישים כי העלאת הדרישות נובעת מחשש אירופי ממדיניות ישראל. במשרד ראש הממשלה אישרו את הדיווח ומסרו כי הוא בטיפול משרד התקשורת.