יו"ר ש"ס אריה דרעי, הוא האדם היחיד שמכהן בממשלה, שהיה גם שר בממשלת רבין שאישרה את הסכם אוסלו, שהיום (חמישי) מלאו 25 שנים לחתימה עליו בבית הלבן בוושינגטון. בראיון לגלי צה"ל, הוא סיפר על אישור ההסכם בממשלה, שבאופן די מקרי התנגש עם התפטרותו מהממשלה בעקבות הגשת כתב האישום נגדו.

"לפני ישיבת הממשלה כינסתי את הסיעה ואמרתי להם שאני מתווכן להתפטר ושלא נוכל תמוך בהסכם", אמר דרעי לירון דקל ועמית סגל. לאחר מכן הוא תיאר את ישיבת הממשלה. הדיון החל והציגו את ההסכם. לידי ישב הרמטכ"ל דאז אהוד ברק, והבנתי שגם הוא לא היה שותף להבנות ושלדעתו יש בעיות קשות בהסדר". 
לדברי דרעי, בשלב זה הוא עדיין לא התייעץ עם הרב עובדיה יוסף. "אמרתי שאנחנו לא ימין ולא שמאל, אנחנו מקדמים תהליך שלום כדי להציל חיי אדם. אבל יש פה רמטכ"ל שאומר שיש בהסכם חורים כמו גבינה שוויצרית". 

"אמרתי שלא אוכל תמוך בהסכם. התכוונתי להצביע נגד כי אני עומד לפרוש מהממשלה ולא ראוי שאתמוך בו אם אני פורש וגם לאור דברי אהוד ברק", המשיך  השר דרעי. "ראיתי שהדברים שלי לא מצאו חן בעני רבין ואחרים. הודיעו לי שהרב עובדיה חיפש אותי. הוא סיפר ששמעון שבס (מנכ"ל משרד רה"מ דאז) דיבר איתו בשם רבין והוא רוצה שש"ס תתמוך. סיפרתי לו מה אמר הרמטכ"ל. הוא אמר לי שרבין גם היה רמטכ"ל והוא סומך עליו. אמרתי לו שעם כל הכבוד, רבין הוא איש פוליטי. בסוף ההוראה של הרב היתה להימנע". 
דרעי הזכיר את המיצובישי שניתנה לח"כ אלכס גולדפרב על מנת להעביר את הסכם אוסלו בכנסת. "אם הרב עובדיה היה מורה להצביע נגד ההסכם מנהל הרכב היה רוכש כמה מיציבושים כדי להעביר את ההחלטה. מרן החליט לתת לרבין צ'אנס", אמר.
דרעי נשאל אם הוא מתחרט על ההצבעה שלו, וענה כי "הייתי שליח של הרב עובדיה ושמעתי לדעתו. ברור שעשיתי מה שצריך". לאורך השנים ספג דרעי ביקורת קשה על כך שנמנע בהצבעה על הסכם אוסלו ואף נטען כי הוא זה ששכנע את הרב ולא נשמע להנחייתו. "הטעות הגדולה שלי היא שלא הפרכתי את הדברים האלה עד היום", אמר יו"ר ש"ס. 
"שילמתי מחיר כבד בגלל אנשים מתוכנו ומחוץ שרצו לעשות דמוניזציה לש"ס. רצו לחסל את התנועה על ידי הפרדה ביני לבין הרב עובדיה", טען דרעי.