"קריסתו המוסרית של נתניהו מולידה חוקים שתכליתם היחידה היא סיוע למילוט ראש הממשלה מפרשיות השוחד, המרמה והפרת האמונים שהוא חשוד בהם", אמר הערב (ראשון) ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שממשיך לתקוף בחריפות את ראש הממשלה, "החוק לחסימת המלצות המשטרה, והחוק למניעת פרסום הסיבות לסגירת תיקים. והחוק הצרפתי וחוק ההקלות במיסוי כולם שיבושים מכוערים תפורים בתפרים גסים של עיקרון השוויון בפני החוק".



הוא אמר בדברים שנשא באולם "צוותא" בתל אביב באירוע תחת הכותרת ׳חשבון נפש ציבורי במלאת 70 לישראל׳ כי "זה ביטוי להידרדרות ערכית שעוסקת כבר לא בטובת האזרחים אלא בסגידה למנהיג מושחת לכאורה". הוא הוסיף: "סיפורנו מזכיר את ילנה וניקולאי צ'אוצ'סקו יותר מאת חברת המופת והאור לגויים ולאן נוליך את הבושה. העם והאזרחים שהעלו את נתניהו לשלטון הם שיורידו אותו משלטון שמבזה את העם ואת האזרחים. הכוח הוא אצל האזרחים והם שישימו קץ לבזיון הזה".



כשנשאל ברק על ידי הקהל האם תומך בפריימריז או בכל שיטה אחרת שבה יעמדו לבחירה כל מנהיגי המרכז - שמאל והאם ישתתף, השיב בערבית משפט שתרגומו - "מהפה שלך לאלוהים".



מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של ברק: "מיום ליום אהוד ברק מתגלה כתמהוני והזוי. דבריו נגד ראש הממשלה נתניהו הם הסתה לרצח. ברק פשוט איבד את זה".

ניקולאי צ'אושסקו, אליו השווה ברק את נתניהו, עמד בראש המשטר הקומוניסטי ברומניה מאז מות קודמו בשנת 1965 ועד שהוצא להורג יחד עם אשתו אלנה במהפכה בשנת 1989, והיה למנהיג הקומוניסטי היחיד שהוצא להורג במהלך נפילת המשטרים הקומוניסטים במזרח אירופה בסוף המאה ה-20. בנוסף לניהול הנוקשה והאכזרי שהונהג במדינות הקומוניסטיות, צ'אושסקו קיים גם חיי ראוותנות יחד עם משפחתו ויצר ברומניה פולחן אישיות סביבו. בנוסף לכך, צ'אושסקו פעל לקצץ את החוב החיצוני של רומניה באופן דרסטי, תוך פגיעה קשה ברמת חיי התושבים במדינה. 
ב-22 לדצמבר, לאחר שצ'אושסקו סירב ללכת בקו הליברלי שהנהיג מיכאיל גורבצ'וב בברית המועצות במהלך השנה החולפת ולאחר סדרה של מחאות והפגנות, השתלטו המונים על הבירה בוקרשט כאשר כוחות הביטחון הצטרפו אליהם. צ'אושסקו ניסה לפנות אל העם ממרפסת בניין הוועד המרכזי במדינה, שם נאם פעמים רבות, אך להבדיל מפעמים אחרות הקהל סירב להקשיב והיסה את הרודן. לאחר אירועים אלה ניסו להימלט צ'אושסקו ואשתו מהבירה, אך הם נתפסו, נשפטו והורשעו תוך כשעה וחצי ברצח עם, והוצאו להורג בירייה דקות מסיום המשפט.
 
זו לא הפעם הראשונה שהשווה ברק את נתניהו למנהיג שסיים את שלטונו במוות. ביוני האחרון השווה ברק את נתניהו ורעייתו למלך צרפת לואי ה-16 ואשתו מרי אנטואנט, שהוצאו להורג בגיליוטינה באשמת בגידה בשנת 1793. ברק כתב אז בטוויטר: "כשהגיעו הטענות על השחיתות ומחסור, הוא אמר: לא יהיה כלום כי לא היה כלום. רעייתו אמרה: אם אין להם לחם שיאכלו עוגות. לא עזר להם ביום הדין".