במערכת הפוליטית לא נותרו אדישים לפרסום הדוח הרוסי על אירוע הפלת המטוס. ח"כ עפר שלח (יש עתיד) תקף היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי רה"מ "מתגאה ביחסיו עם פוטין, אבל אנשיו של פוטין בשטח יגדירו לנו את המציאות כרצונם". ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הוסיפה: "כנראה שהידידות הקרובה  בין הנשיא פוטין לרה"מ נתניהו לא ממש מסייעת לנו בעת משבר".



לדברי שלח, "ישראל לא אשמה בהפלת המטוס הרוסי, וגם משרד ההגנה במוסקבה יודע את זה. אז למה הוא מאשים אותנו? כדי לאותת לנו שסוריה כבר אינה שטח הפקר, ושיש כללי משחק חדשים. נתניהו מתגאה ביחסיו עם פוטין , אבל הרוסי הרבה פחות רומנטי: יש לו אינטרסים, והוא פועל לפיהם. וכל עוד ראש הממשלה עוסק רק בתיאום טקטי, ולא מניע מהלך גדול שיחזיר את האמריקנים לתמונה, פוטין יצטלם איתו, אבל האנשים שלו בשטח יגדירו לנו את המציאות כרצונם".
ח״כ סבטלובה (המחנה הציוני) טענה כי "הצד הרוסי ממשיך להתעקש על כך שמי שאשם בהפלת המטוס בשמי סוריה היא ישראל. הטון שנשמע ממוסקבה הוא לא פחות ממאיים, וכבר נשמעים רמזים לכך שחופש הפעולה הישראלי בשמי סוריה יוגבל משמעותית. קרה מה שהיה צפוי שיקרה כשמדובר באינטרסים כה שונים ומתנגשים, ועכשיו ישראל תצטרך לחשב מסלול מחדש".

"כנראה שהידידות הקרובה בין הנשיא פוטין לרה"מ נתניהו לא ממש מסייעת לנו בעת משבר", הוסיפה הח"כית. "ישראל תצטרך עכשיו הרבה יותר ממתקפת החיוכים של נתניהו כדי להמשיך וליהנות מחופש פעולה בשמי סוריה למען הגנה על הביטחון הקיומי שלנו".

ראש האופוזיציה, ציפי לבני, מסרה: "חיל האוויר עושה את תפקידו נאמנה בפעולות למניעת התבססות איראן בסוריה. זהו אינטרס משותף לישראל ורוסיה, שידעו לייצר שיח מכבד ומנגנוני תיאום צבאיים חשובים ששמרו על מרחב הפעולה של צה״ל בסוריה, ולשמור על האינטרסים ההדדיים של המדינות. יש לפעול כעת בשיקול דעת כדי להבטיח אותם. ומעבר לשימור יכולת צבאית טקטית, נדרש להגדיר יעד אסטרטגי משותף, כולל עם ארה"ב: מהלך בינלאומי שימנע מאיראן כמדינת טרור להפוך את סוריה למוצב קדמי ולערער את יציבות האזור".