מפלגת "אחי ישראלי" בראשות בתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, כלת פרס ישראל עדינה בר שלום, וראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון, מנהלת מגעים עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בדבר אפשרות של ריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת. שיחות בנושא התקיימו בין הצדדים בחודשיים האחרונים אך לא הבשילו לכלל סיכום. המפלגה החדשה הגישה לפני חודשים אחדים את מסמכי ההקמה לרשם המפלגות תחת השם "אחי ישראלי – החיבור הוא הסיפור".



מיכאל ביטון אישר הבוקר למעריב את קיומם של המגעים עם גנץ ואמר כי "מפלגת אחי ישראלי נרשמה כחוק ובסוף החודש תסיים את השלב הפרוצדורלי של הרישום. לאחריו תצא המפלגה במהלך ציבורי רחב. רב אלוף בני גנץ הוא חבר אישי וידיד אמת של ירוחם ואיש ראוי להמשך ההנהגה במדינת ישראל. אנחנו צריכים כמה שיותר אנשים טובים כמו בני גנץ בפוליטיקה הישראלית".



גורם במפלגה הסביר הבוקר כי "עדינה בר שלום היא נשיאת מפלגת 'אחי ישראלי' ומיכאל ביטון הוא יושב ראש המפלגה. הפגישות שלהם עם גנץ היו במטרה לבחון האם הם רואים עין בעין את הדרך שבה נכון לפעול לטובת מדינת ישראל לאחר שהתברר שהוא שוקל להקים רשימה משלו. ב'אחי ישראלי' מדברים על כך שהחיבור הוא הסיפור. החיבור בין שונים לטובת מטרה משותפת".



"השיח עם גנץ נמשך. בשלב זה אין מו"מ קונקרטי על סידור רשימה לכנסת אלא המשך שיח לטובת ההבנה האם יתאפשר שיתוף הפעולה. הרעיון המכונן שלנו הוא יציאה כנגד השיח המפלג והמשסע בחברה הישראלית, שניתן לשבת בחדר אחד אנשים שלא צמחו באותו בית גידול ולפעול יחד למען מדינת ישראל", אמרו במפלגה החדשה.



"במסגרת זו המפלגה מקיימת פגישות עם גורמים רבים ובכלל זה גנץ במטרה לבחון שיתופי פעולה לקראת הבחירות הבאות", הוסיפו. "המטרה היא לא להציע לגנץ מפלגת מדף שתשמש לו פלטפורמה לרוץ בבחירות אלא לבחון האם יש באמת מקום לשיתוף פעולה ברוח החזון שעומד מאחורי הקמת המפלגה, שיתוף שיחזיק גם לאחר הבחירות. אם הרעיון הזה יהיה מקובל על שני הצדדים אפשר יהיה להתקדם. כרגע המגעים הם די מינוריים ועוד רחוקים מדיבורים על מיקומים ברשימה וכדומה", הסבירו.



עדינה בר שלום. צילום: ראובן קסטרו
עדינה בר שלום. צילום: ראובן קסטרו



מפלגת אחי ישראלי נרשמה לפני חודשים אחדים אצל רשם המפלגות. ברשימת המייסדים נמצאים לבד מהגברת בר שלום גם מיכאל ביטון, תא"ל במיל רות ירון, מנכ"ל בזק לשעבר יצחק קאול, הפרסומאי שמואל ורשבסקי, אלוף במיל׳ גדעון שפר, אורנה אנג'ל, מנכ"ל רשות השידור לשעבר ויו״ר ערוץ 20 לשעבר מוטי שקלאר, יו"ר מכתשים אגן לשעבר אברהם ביגר, ותא״ל עדן אטיאס.



על פי המסמכים שהוגשו לרשם המפלגות מטרת המפלגה היא להיות ״בית פוליטי חדש המבוסס על פוליטיקה של טוב משותף, מתינות, כבוד הדדי וחתירה להסכמות. המפלגה תרתום אנשי עשייה מצדדים שונים של החברה הישראלית למהלך פוליטי משותף".



המפלגה, כך נאמר, תפעל לקידום אסטרטגיה חברתית כלכלית סביבתית משותפת המבוססת על צמיחה מכלילה ותכליתה שוויון הזדמנויות, צמצום פערים וקיום בכבוד לכל אזרח ואזרחית. בתחום המדינה נאמר כי המפלגה תפעל באופן יזום ומחדש "לקידום הסכם השלום והסדרים לסיום הסכסוך עם שכנינו, תוך הבנת הצורך לפשרות משני הצדדים".