השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס הערב (שלישי) להעברת הסולר מישראל לרצועת עזה במימון קטארי, ואמר כי הצעד יכול להוביל להתקדמות במאמצים להגיע להפסקת אש. בהודעה שפרסם גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו, כתב השליח המיוחד כי "ארצות הברית מעריכה את מאמצי האו"ם, מצרים, קטאר וישראל, כדי להביא לשיפור במצב ההומניטרי ברצועת עזה, ולהביא להפסקת אש ארוכת טווח באזור".



עוד אמר גרינבלט כי "ארצות הברית מודה לקטאר על תרומתה לספק חשמל לעזה לתקופה הקרובה". במקביל לכך, בחדשות כאן פורסם כי המוסד היה מעורב בהעברת הכספים שאיפשרה את העברת הסולר. על פי הדיווח, ישראל פעלה מאחורי הקלעים כדי לממן את הכנסת הסולר לרצועה, זאת למרות הערכה של מספר גורמים ביטחוניים בארץ כי המהלך יחזק את ארגון החמאס, שרואה בכך ניצחון.



מי שדווקא התנגד למהלך, הוא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וזאת למרות שהועבר אליו מסר כי אם הוא מעוניין להצטרף למהלך ולהוביל אותו, דבר זה אפשרי. אבו מאזן נלחם בהעברת הסולר, ועתה הוא גם "חוטף" ממצרים על גרירת הרגליים שלו.  בכירים ברמאללה הגיבו למהלך ואמרו כי: "ישראל, בהכנסת הסולר, משחקת לידי חמאס, מחזקת אותו, מממנת אותו בעקיפין, והתגובה שלנו תבוא אחרי כינוס המועצה של אש"ף בסוף החודש".



כזכור, הבוקר ישראל החלה בהעברת הסולר לתחנת הכוח בעזה, במטרה להעלות את הספק החשמל ברצועת עזה לשמונה שעות חשמל ביום. את הסולר הישראלי מממנת קטאר, לעת עתה למשך חצי שנה. אמש דווח כי דווקא חמאס, מאחורי הקלעים, מתגמש במשא ומתן מול ישראל. במהלך השיחות מול המודיעין המצרי, הוא הנמיך את רף הדרישות תמורת עצירת התהלוכות ובלוני התבערה. הוא מבין שזה לא משתלם לו. מבחינת הדרישות הוא לא מדבר על שינוי מקצה לקצה של רצועת עזה כמו הגדלה של אספקת החשמל, יותר חולים שיותר להם לצאת לטיפולים בגדה ובישראל.