הקהילה הבינלאומית ממשיכה במאמציה למנוע את פינוי הכפר הבדואי חאן אל אחמר, שבמישור אדומים. התובעת בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג הזהירה היום (רביעי) את ישראל כי פינוי הכפר הבדואי עלול להוות פשע מלחמה. בהודעה שפורסמה באתר בית הדין, אמרה התובעת, פאטו בנסאודה, כי היא עוקבת בדאגה אחר הפינוי המתוכנן. "פינוי בכוח נראה בלתי נמנע ואיתו הסיכוי להסלמה נוספת של המצב ואלימות". 

"צריך לזכור", מוסיפה התובעת, "כי ככלל, הרס נרחב של רכוש ללא צרוך צבאי והעברת אוכלוסיה בשטח כבוש נחשבים לפשעי מלחמה תחת אמנת רומא. אני חשה צורך להזכיר לכל הצדדים שהמצב נמצא תחת בדיקה מקדמית של משרדי".  

ואילו ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, התייחסה לנושא בשעת השאלות בפרלמנט, ואמרה כי הרס הכפר יהווה מכה אנושה לפתרון שתי המדינות וקראה לישראל לא להתקדם עם ההריסה. 

פינוי הכפר נחשב לנקודת מחלוקת בין ישראל למדינות אירופה. כזכור, בחודש שעבר קבע בג"ץ כי הממשלה יכולה להרוס את הכפר משום שנבנה באופן לא חוקי. זאת למרות התנגדות התושבים שטענו כי הם גרים באזור עוד מלפני שנת 67', אז ישראל כבשה את האזור מידי הירדנים. הרכב שופטים בראשות המשנה לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר, קבע כי "אין דרכו של בית משפט זה להתערב בסדרי העדיפויות של המדינה ולהורות לה לאכוף את הדין". בפסק הדין נקבע כי אין עוררין על כך שהבנייה בכפר חאן אל אח'מר, הסמוך למעלה אדומים, בלתי חוקית. 

"פסק הדין סקר את השתלשלות ההליכים ומצא כי כפי שלא היה מקום להתערב בעבר בהחלטה להשהות את ביצוע צווי ההריסה, כך אין מקום להתערב בהחלטה לבצע את צווי ההריסה. פסק הדין ניתן לאחר כתשע שנים של התדיינויות שבמסגרתן הוצעו ונבחנו חלופות שונות". עוד ציינו השופטים כי פסק הדין הוא "נקודת המוצא ונקודת הסיום" של הסוגיה.

בפברואר 2017 חילק המנהל האזרחי כ-40 צווי הריסה לכל המבנים בחאן אל־אחמר, כחלק ממהלך של פינוי הכפר. במאי 2018 פסק בג"ץ שאין עילה להתערב בהחלטת שר הביטחון לממש את צווי ההריסה האמורים. על הפינוי המיועד נמתחה ביקורת מצד מדינות באירופה ומצד מחוקקים בארצות הברית. במקומו של הכפר מתוכננת לקום שכונה חדשה של כפר אדומים - "נופי בראשית" - ובה 322 יחידות דיור.