פרקליט המדינה, שי ניצן, חשף הערב (רביעי) בוועידת גלובס כי ישנה "התקדמות משמעותית בפרשות ראש הממשלה", וציין כי דבריו נאמרו על דעת היועמ"ש. 

"כידוע, פורסמה ההמלצה בתיק 4,000 והיא הועברה לפרקליטות", אמר ניצן בפתח דבריו, והוסיף: "סמוך לאותה עת, סיימה המשטרה את השלמות החקירה בתיקים 1,000 ו-2,000 והעבירה אותן לפרקליטות. הבהרנו שנעשה מאמץ ללמוד את התיקים בהקדם האפשרי - ואכן עשינו. הועברו אליי חוות הדעת, הן הוכנו והועברו".
"קיימנו סדרת פגישות אינטנסיבית רחבות היקף בעקבות שאלות לאור חוות הדעת", הוסיף ניצן, שציין גם כי "בדיונים השתתפה עו"ד ליאת בן ארי והצוותים המטפלים בתיקים ובפרקליטות המדינה. במהלך ובעקבות הדיונים, הוסיף המחוז והכין חוות דעת ממוקדות בנושאים שונים, ואלה השלימו את חוות הדעת המקוריות ושולבו בהן".
 
"רק כדי לסבר את האוזן", המשיך ניצן, "אציין כי חוות הדעת המלאות המשמשות בסיס לדיונים משתרעות על פני כ-800 עמודים. הושקעה עבודה רבה מאד בהכנתן בלוח זמנים קצר ועל כך אני מודה מאד לפרקליטים העוסקים במלאכה. עם השלמת עבודת הפרקליטות על המסד הדרוש להכרעה בתיקים אלה יחלו כבר בימים הקרובים הדיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה בהם נדון בסוגיות הראייתיות והמשפטיות המורכבות העולות מתיקים אלה על בסיס חוות הדעת האמורות לצורך קבלת הכרעתו. לאחר סיום הדיונים כולם תפורסם החלטת היועץ המשפטי לממשלה יחד עם המלצתי".

את דבריו חתם באומרו כי "עשינו ונוסיף לעשות כל מאמץ לסיים את הטיפול בתיקים אלה באופן מעמיק ויסודי, בהקדם ככל שרק ניתן. היועץ המשפטי לממשלה, אנוכי וכל שאר העוסקים במלאכה מחויבים לפעול לסיום הדיונים בהקדם האפשרי אך זאת מבלי לגרוע מיסודיות בחינת התיקים. כך עשינו עד היום וכך נעשה גם בעתיד הקרוב".


מלבד זאת, הוא התייחס הערב להצעת חוק גירוש משפחות מחבלים, שעברה היום בקריאה טרומית בכנסת. לדבריו, "הנושא נדון בבג"ץ עג'ורי, ונקבע שתנאי הבסיס הוא שמאותו אדם נשקפת סכנה, וגירושו יסייע בהפחתת הסיכונים. אין אצלנו עונש של גלות, אלא רק אם הוא מהווה סכנה. אסור לגרש, בין אם הוא בן משפחה של מחבל או לא. השאלה השנייה היא האם ניתן להצדיק ברמה המשפטית".