ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ציין הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה כי ישראל תפעל ברצועת עזה במידה ולא יישמר השקט בגבול הדרום. "בסוף השבוע התחלנו את הקמת המכשול העילי. זה יימנע את כניסת המחבלים", אמר, "אם בעזה לא יישמרו על השקט - לא נהסס לפעול גם במהלך קמפיין בחירות".

עוד הוסיף נתניהו: "יש לי הודעה לרודנים באיראן, אנחנו יודעים מה אתם עושים ואיך אנחנו מתמודדים עם זה".כזכור, לראשונה מאז החלו סבבי השיחות בין חמאס לבין המתווכים האזוריים והבינלאומיים, הושגה פריצת דרך בתום פגישה בין ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה איסמעיל הנייה לבין שליח האו”ם במזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב ובכירי המודיעין המצרי. הצדדים הגיעו להחלטה שלפיה הרגיעה המוסכמת על כל הצדדים תיוותר על כנה עד לאחר הבחירות בישראל, בתמורה לפתיחת מעבר רפיח ולשורת הקלות נוספות.
 בסוף השבוע נמשכו העימותים על גבול הרצועה. כ־10,000 פלסטינים השתתפו בהפגנות יום השישי על הגדר, הבעירו צמיגים, השליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה”ל וניסו לפגוע בגדר. במהומות נפצעו, לפי הדיווחים, שמונה פלסטינים. על רקע המהומות על הגדר פרסם אתמול העיתון הלבנוני “אל־אח’באר” כי מקורות בחמאס אמרו ש”לאחר שחמאס איים לפוצץ את אזור הגבול, הצדדים הצליחו להגיע למתווה חדש בהובלת מצרים”. 
 

מלאדנוב בירך על ההחלטות ודרש מהמצרים להקל על תנועת הפלסטינים ברפיח וכן להכפיל את מספר המשאיות המסחריות המגיעות מהמדינה, שיכללו סוגים נוספים של סחורה. בתום הפגישה הוחלט כי מעבר רפיח המצרי, המנוהל כיום על ידי משרד הפנים של חמאס, ייפתח למעבר נוסעים לשני הכיוונים. נוסף לכך סוכם על הגדלת המסחר עם מצרים. 
 הנייה כינה את הישיבה “מפגש חסר תקדים”. גורמים במשלחת המצרית הדגישו כי מעבר רפיח ייפתח בלי קשר לעמדת הרשות הפלסטינית. בד בבד הבהירו בחמאס כי ימשיכו לשמור על הרגיעה ולא להסלים את המצב בצעדות השיבה, כפי שקרה בזיקים בשבוע שעבר, בשעה שמפגינים התקרבו לגדר המערכת ושרפו צמיגים, וכן לא לחבל בגדר -  פעולות שאותן הגדירה ישראל כעליית מדרגה.
 דרישה נוספת שהועלתה והופנתה לחמאס היא להפסיק את הירי לכיוון חיילים ישראלים, לאחר שבחודש שעבר נורה קצין ישראלי בראשו ובאורח נס הצילה הקסדה את חייו ונמנעה פגיעה קשה וקטלנית. בד בבד התחייב האו”ם להתחיל בפרויקט להעסקה ארעית של עשרות אלפי מובטלים עזתים, שיחל כבר בסוף החודש הזה, בתיאום עם משרד העבודה ברצועה ועם מוסדות בינלאומיים נוספים. 
 
שליח האו”ם התחייב להעביר את המענק הקטארי ל־94 אלף משפחות עניות ברצועה, לצד הבטחה שמעגל הזכאים יתרחב. העיתון המקורב לחיזבאללה ציין עוד כי המשלחת המצרית הזמינה את הנייה לביקור בקהיר בשבוע הקרוב. בכירים בחמאס אמרו שקהיר תהיה תחנה ראשונה במסגרת סיור בחו”ל, שיכלול כמה מדינות ערביות ומוסלמיות, ואולי גם את רוסיה, שהזמינה את משלחת חמאס לביקור רשמי.