ועדת ההיתרים הודיעה היום (ראשון) כי דיון בשאלת מימון שכר הטרחה של פרקליטי נתניהו מתרומות ייערך רק במידה וראש הממשלה יחשוף בפניה את מלוא היקף נכסיו ורכושו, ויתחייב לענות על שאלות. מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הודיע מנגד כי הוא דווקא תומך בעמדת נתניהו - והוא סבור שעל הוועדה להתכנס ולשמוע את עורכי הדין של ראש הממשלה מבלי להתנות זאת. ועדת ההיתרים, יש לציין, פועלת במסגרת משרד מבקר המדינה. 

לטענת שפירא, במידה ותמשיך ועדת ההיתרים לעמוד על סירובה לדיון מבלי שנתניהו ימסור הצהרת הון, פרקליטיו עשויים לפנות פעם נוספת לבג"ץ. הוועדה דחתה כבר פעמיים את בקשתו של נתניהו לקבל תרומות למשפטו מבעלי הון המקורבים לו, ביקרה את החלטתו של נתניהו שלא לספק לה פרטים אותם היא מבקשת וטענה כי צעדיו מהווים הפרה של התחייבות שנתן לבג"ץ בדיונים שנערכו בנושא.
"נוכח פירסומים שונים בימים האחרונים", נכתב בהודעה שמסרה ועדת ההיתרים, "אנו מבהירים שוב כי ועדת ההיתרים עושה כל שניתן כדי להחיש את השלמת הטיעון בעל פה בפניה בבקשת ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. לצורך זה ממתינה הוועדה למסירת מידע מטעם ראש הממשלה".


עורכי הדין של נתניהו. הפרקליטות טוענת שסירבו לקבל את חומרי החקירה. צילום: אבישי גרינצייג
 
"הוועדה ביקשה מבא כוח ראש הממשלה כי ימסור מידע בהתאם להתחייבות שנתן בבג"ץ, אולם סורבה פעמיים", נמסר. "הוועדה שבה  ומודיעה כי היא עומדת על מסירת פרטים בהתאם לבקשותיה. כזכור, הוועדה למתן היתרים כבר קיבלה שתי החלטות בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו למתן ההיתר החריג למימון הוצאות ההגנה המשפטית שלו. בשתיהן סורבה הבקשה באופן ענייני, בהתבסס על החלטות קודמות של הוועדה לאורך השנים ,על סמך החומר הכתוב ועל פי שימוע בכתב".
עוד נמסר, כי "בדיון בעתירת ראש הממשלה בבג"ץ נגד החלטת הוועדה, התחייב בא כוח ראש הממשלה למסור מידע לוועדה. בפסק הדין נכתב כי 'בא כוח העותר הודיע מצידו כי העותר ימציא למשיבה 1 (הוועדה) לבקשתה כל פרטים שיתבקשו על ידה לצורך הדיון המשלים כאמור'. מסירת הפרטים בהתאם להתחייבות בא כוח ראש הממשלה במהלך הדיון בבג"ץ בעתירת ראש הממשלה בבג"ץ, היוותה תנאי להסכמת הוועדה להשלמת טיעון בפניה בעל פה".
 
מוקדם יותר היום, גורמים בפרקליטות יצאו נגד פרקליטיו של נתניהו, שטענו כי לא קיבלו את חומרי חקירותיו. לדברי הגורמים, השליח שהתבקש למסור את החומרים העביר אותם למזכירתו של עורך הדין נבות תל צור, ולאחר שזו פתחה את המעטפה, הורה לה תל צור בשיחת טלפון שערכה עמו לא לקבל את המכתב.
 
לפי הגורמים המדוברים, השליח קיבל הנחייה להעביר את החומר לתל צור או למזכירתו, רונית. לאחר שהגיע אל משרדה של האחרונה, היא פתחה את המעטפה, ראתה את המכתב ואת הדיסק-און-קי, והתקשרה בנוכחות השליח לנבות תל צור. בשלב זה היא הקריאה לו את המכתב וסיפרה לו שיש גם חומר מצורף, אך תל צור הורה לה, כאמור, לא לקבל את המכתב ולהחזיר אותו לשליח, שחזר, לדברי גורמים בפרקליטות, "המום", וטען ש"דבר כזה עוד לא קרה לו".

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון שלחה מכתב דחוף ליועמ"ש, בדרישה שלא לאשר את בקשת רה"מ לדחיית השימוע: "כפי הנראה, מדובר בתרגיל לוליינות תקשורתי ופוליטי, הנעדר כל ביסוס ואחיזה משפטית, שמטרתו לדחות ככל הניתן את העמדתו הצפויה לדין של רה"מ בעבירות המיוחסות לו", נכתב.

"ישנן הערכות לפיהן הניסיונות לדחות את מועד השימוע מטרתם לאפשר זמן לקידום חקיקה המונעת את אפשרות העמדתו של רה"מ לדין", הוסיפו במכתב. "בשל הדחיפות העליונה שבבירור אשמתו של רה"מ - המקבל החלטות הרות גורל על עתידה של מדינת ישראל כשעננה כבדה של חשדות מרחפת מעל לראשו - אנו קוראים ליועמ"ש לעמוד בקביעתו כי השימוע בעניינו של רה"מ יתקיים לא יאוחר מיום 10.07.2019".