בלי ביקורת: פחות מיממה לפני המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מבקר המדינה, ובשלב זה אין אף אדם לא הגיש את מועמדותו לתפקיד הבכיר, לא מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא מטעם האופוזיציה. היום (ראשון) דווח ב"החדשות" כי נתניהו נפגש עם הפרופסור שלמה מור יוסף - מי שהיה בעברו מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה ומנכ"ל המוסד לביטוח לאומי וכיום הוא מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, וביקש ממנו לשרת בתפקיד.



שם נוסף שעלה הוא השופט לשעבר יוסף אלון, ששימש בצוות ההגנה של ראש הממשלה, אך מינויו של אלון נפסל דווקא מימין, לאחר שבמפלגת איחוד הימין הטילו וטו על מינוי שופט או שופט לשעבר לתפקיד. שמות נוספים שנשמעו עד כה בנוגע לאיוש התפקיד - עורכת הדין מיכל רוזנבוים ושופט העליון לשעבר סלים ג'ובראן, שכבר הודיע שאינו מעוניין בתפקיד. גם שמו של יעקב בורובסקי, ששימש בעבר יועץ מיוחד למבקר הקודם מיכה לינדנשטראוס ז"ל הוזכר, אך עד כה - כאמור, לא הוגשה אף המלצה לתפקיד.



יישאר ללא יורש? יוסף שפירא, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יישאר ללא יורש? יוסף שפירא, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כידוע, הכנסת היא שאמורה למנות את המבקר הבא. כל עשרה חברי כנסת רשאים להמליץ על המבקר הבא. ההצבעה חשאית והמינוי צריך להיות מאושר חודש ימים לפני סיום כהונת המבקר הנוכחי. השופט יוסף שפירא יסיים את תפקידו ב־3 ביולי. ייתכן כי אחת הסיבות שבעטיין אף מועמד לא הגיש את שמו לתפקיד, הוא המעורבות הפוליטית שהתפקיד מקבל בשנים האחרונות, לאחר שמקרי שחיתות רבים נחשפו ובוקרו על ידי מבקרי המדינה האחרונים, וחלקם נגררו בעקבות זאת לקרבות תקשורתיות. בין השאר קשריו העסקיים של נתניהו עם בן דודו נתן מיליקובסקי נחשפו על ידי מבקר המדינה, למרות שרה"מ ניסה להסתירם.