הפסקת אש לתקופה בת חצי שנה סוכמה בין ישראל לחמאס בתיווך של מצרים ושליח האו"ם למזה"ת, כך פורסם הערב (שני) בחברת החדשות. לפי הפרסום, הפלסטינים מסכימים להפסקת האירועים האלימים סמוך לגדר, שמירת המרחב הביטחוני של כ-300 מטר מהגדר, הפסקת העימותים הליליים והפסקת המשטים באזור החוף.
עוד על פי הפרסום, ישראל מצידה הסכימה להרחבת מרחב הדיג ל-15 מייל, קידום תעסוקה יזומה של האו"ם העברת תרופות וסיוע אזרחי ופתיחת מו"מ על חשמל, מעברים בריאות. גורם ביטחוני הכחיש בתוקף את הדיווח ואמר כי "אין הבנות חדשות בין החמאס לישראל".

דובר חמאס, פאוזי ברהום התייחס גם הוא לפרסומים ואמר כי "אין שחר למה שמדווח בכלי תקשורת ישראלים, בדבר הסכם רגיעה למשך שישה חודשים. אנו מדגישים כי הפסקת האש בין ההתנגדות לבין הכיבוש היא בתמורה למחוייבות ישראל ליישם את כל ההבנות".

הוועד העליון לצעדות השיבה הודיע: "ממשיכים בצעדות יום השישי עד להסרת המצור והשגת הזכויות של העם שלנו, למרות הניסיונות להכשיל אותן". בהודעה שצוטטה בביטאון חמאס "א-ריסאלה" נאמר, כי "הצעדות ימשיכו להיות בדרכי שלום". העזתים נקראו להשתתף בצעדת יום שישי ה-59 תחת הכותרת "החמלה והסולדריות".

ח״כ עמיר פרץ (עבודה), יו״ר השדולה להשבת הבנים, תקף את ההסכם: "הסכם ללא השבת החיילים אורון שאול והדר גולדין, והאזרחים אברה מנגיסטו, הישאם אל סייד ואברהים אבו רנימה - המשך הפגיעה בערכי צה״ל ובברית עם המשפחות".מאמצי הרגיעה הם דבר חשוב וגם הסכם של חצי שנה יקל על תושבי הדרום ועל המצב ההומניטרי בעזה, אך תווית פג תוקף של חצי שנה מונחת עליו. חמאס ממשיך להתחזק בזכות נתניהו, שבורח מפתרון ארוך טווח לו יהיו שותפות הרשות הפלסטינית ומדינות ערב המתונות".

מהמועצה האזורית אשכול נמסר בתגובה לפניית "מעריב" בנוגע לפרסום: "מבחינתנו ׳הפסקת אש׳ זו גם הפסקה מוחלטת של בלוני התבערה, טרור הגדר, וה׳ירי הספוראדי׳". ח"כ לשעבר חיים ילין, לשעבר ראש המועצה האזורית חבל אשכול, אמר בתגובה לדיווח: "לא מאמין לשום מילה של החמאס והארגונים הסוררים. בצוק איתן היו 12 הפסקות אש ותמיד הם הפרו אותם, כנ"ל אחרי עופרת יצוקה .הבעיה שהם ימשיכו בסוג של טרור חדש על הגבול והממשלה  תמשיך להכיל את המצב על חשבוננו".

בתוך כך, הרשות הפלסטינית הודיעה היום כי אין בכוונתה להגיע לפסגה הכלכלית שעליה הודיעה ארצות הברית בבחריין, שאמורה להיערך בסוך חודש יוני ותיערך במסגרת "עסקת המאה". כזכור, על הפסגה הודיעו בבית הלבן אמש, והיא אמורה לעסוק בצדדים הכלכליים של העסקה, בהם השקעות ביהודה ושומרון רצועת עזה ומדינות האזור. הבית הלבן רמז שלפסגה אמורים להגיע אנשי עסקים ושרים מישראל, לבנות, הרשות הפלסטינית, ירדן ומדינות ערב והמפרץ הפרסי, אך לפי שעה נראה כי הפלסטינים והלבנונים - שני הצדדים שהעסקה תלויה בהם, לא יגיעו אליה.
 
שר ההסברה הפלסטיני וחבר הוועד המרכזי של הפתח, נביל אבו רודינה התייחס לתוכנית בחוסר אמון ואמר כי היא חסרת תוחלת. "כל עסקה כלכלית ללא נתיב פוליטי, דינה להיכשל", אמר רודינה, והבהיר כי הפלסטינים לא יקבלו הצעה שלא כוללת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. הוא ציין עוד כי הפלסטינים סירבו להגיע לפגישה דומה שנערכה בוושינגטון במרץ 2018.
 
עוד הוסיף שר ההסברה, כי האפשרות שהאפשרות שהפלסטינים ישתתפו בסדנה, הוא אמר כי מדובר בהחלטה שיושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן יצטרך לקבל בעצמו. בנוסף לכך, טוענים מקורות פלסטינים כי עם פרסום הפן הכלכלי של התוכנית, החליטו בבית הלבן שלא לפרסם בשלב זה את הצד הפוליטי של "עסקת המאה", שמתייחס בעיקר לגבולות, למעמדה של ירושלים ולנושאי ביטחון. 
 
שר ההסברה הפלסטיני לשעבר, חבר המועצה הלאומית הפלסטינית נביל עמרו, התייחס לסדנה. בראיון לסוכנות הידיעות "מען" אמר, כי ההחלטה האמריקאית לדחות את 'עסקת המאה' היא צעד בכיוון הנכון, לאחר שהאמריקאים הבינו כי ההתנגדות הפלסטינית והערבית פוסלים את העסקה כבסיס למשא ומתן".
 
עמרו ברך על הסדנה בבירת בחריין שתפקידה יהיה לתמוך כלכלית בעם הפלסטיני, כל עוד הפן הכלכלי לא יעמוד במקום הפתרון הפוליטי, שלדבריו עומד בלב הסכסוך הישראלי פלסטיני. עמרו קרא להנהגה הפלסטינית להיות פתוחים יותר ליוזמה האמריקאית, לאור ההתפתחויות בעולם, ולבחון בצורה חיובית את ההצעות המדיניות של ארצות הברית. הבכיר הפלסטיני אמר, כי דחייה או ביטול עסקת המאה תלוי ביכולתם של הפלסטינים לשכנע את העולם כי כל תוכנית שלא תכלול את זכויותיהם של הפלסטינים לא תצלח.