השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל (ליכוד) פנתה היום לשר המשפטים החדש אמיר אוחנה וביקשה כי יירתם למאמציה להביא לחנינה לרב עוזי משולם ז"ל, מי שהנהיג בשנות ה-90 את המאבק לחשיפת פרשת ילדי תימן, והתבצר בראש מאמיניו החמושים בביתו ביהוד. בנובמבר האחרון פנתה השרה גמליאל לנשיא המדינה ראובן ריבלין ולשרת המשפטים דאז איילת שקד בקריאה לחון את הרב משולם ז"ל לאחר מותו, תהליך שטרם הושלם עד לסיום כהונתה של שקד. "לרב משולם", כתבה גמליאל לאוחנה, "אנו חבים היום תיקון, שיתחיל את המסע של כולנו בדרך האמת והישר".



היא קראה לשר המשפטים "לממש סמכותך כשר המשפטים להמליץ לנשיא על חנינת הרב משולם, זו בחינת הצדק והמוסר". את מכתבה חתמה השרה גמליאל בביטחונה כי השר אוחנה "קשוב לקול הזעקה של יהדות תימן, המזרח והבלקן". כאמור בנובמבר אשתקד פנתה גמליאל, ביחד עם עמי גמליאל, בנו של עוזי משולם, אל נשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה לחון את משולם לאחר מותו, חנינה שלדבריה תעשה צדק היסטורי ותאפשר להנציח את מפעל חייו.


במכתב לנשיא כתבה אז השרה גמליאל כי "עוזי משולם הוא פעיל זכויות אדם שהקדיש את חייו ושילם מחיר כבד למען השגת צדק לילדי תימן החטופים".


"אנו השנה חוגגים 70 שנה למדינה. יש לנו הישגים כבירים - בכלכלה, בביטחון ובקליטת עלייה אבל יש לנו גם פצעים פתוחים שהגיע הזמן לרפא אותם. עוזי משולם נרדף כי המדינה רצתה להשתיק את פרשת ילדי תימן".



"אני פונה היום לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בבקשה להעניק לעוזי משולם חנינה לאחר מותו. מדובר באקט סימבולי שמוחק את הכתם הפלילי מעל עוזי משולם", כתבה השרה. היא הביע את תקוותה ואמונתה כי הנשיא ריבלין ירצה להושיט יד ולפייס את הקורבנות של הפרשה הכואבת הזו.



השרה גמליאל. צילום: מרק ישראל סלם



בהתייחסה לתקרית שבה התבצר עוזי משולם עם חסידיו החמושים בביתו ביהוד במשך חודש וחצי, תקרית שהסתיימה ב-10 במאי 1994, בפריצה של המשטרה לבית תוך חילופי אש, בהם נהרג אחד מחסידיו של משולם, כתבה השרה כי "עוזי משולם הוא לא עבריין. עוזי משולם הוא גיבור".



"עוזי לא תקף שוטר. עוזי התבצר בבית כדי למשוך תשומת לב למאבק הנואש והחשוב שלו. אין מה לעשות אז לא היה פייסבוק. עוזי לא פגע באיש. הוא ישב בכלא וסבל ממחלות. משולם נפטר בגיל צעיר. נדרשת פה חנינה כי יש ערכים שהם יותר חשובים מהחוק היבש. החברה הישראלית רוצה לומר -עוזי משולם אתה לא עבריין. אתה נלחמת והובלת מאבק חשוב".



"לרב עוזי משולם ז"ל, לבני משפחתו היקרים, ולכל אחינו יוצאי תימן, מזרח ובלקן, אנו חבים היום תיקון, שיתחיל את המסע של כולנו בדרך האמת והישר, הדרך התמימה שעם ישראל צווה ללכת בה. כפי ששרו יהודי תימן "אני יודע שזו הדרך, אני ידעתי שהדרך ארוכה... לא נלאינו לא עייפנו, ואת נפשנו מאושר לא ידענו. שם באופק מחכה היא, לא עוד בכי מר ונהי, לנצח עוד תקום היא ותחי", הוסיפה השרה. מבית הנשיא נמסר היום למעריב כי עד כה לא הגיעה חוות דעת ממשרד המשפטים בנוגע לבקשת החנינה. עמי משולם הפקיד בידי השרה גמליאל ייפוי כוח, המאפשר לה לפנות בשמו בבקשת חנינה שכן בקשה כזו יש להגיש לנשיא באמצעות קרוב משפחה מדרגה ראשונה.