מאז ההכרזה על הבחירות בסוף שנת 2018, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביצע פנייה ימינה והתייחס בחיוב לאפשרות לסיפוח שטחים ביהודה ושומרון, ואף קידם את ההכרה האמריקאית בריבונות ישראל ברמת הגולן, אך נראה כי במצבים מסויימים מוכן ראש הממשלה לפשרות בתחום זה. על פי דיווח הערב ב"החדשות 13", צפוי נתניהו לחתום על הסכם סחר כלכלי נרחב עם קוריאה הדרומית, כאשר על פי דרישת סיאול, בהסכם יצויין כי הוא לא יחול בהתנחלויות ביהודה ושומרון, ברמת הגולן ובמזרח ירושלים.



על פי הדיווח, נתניהו מעוניין לצאת בסוף יולי לקוריאה הדרומית ויפן ולחתום על ההסכם שגובש בין המדינות, הסכם שיכניס לקופת המדינה מיליארדים ויעודד את הייצוא ואת הייבוא לקוריאה הדרומית. בעבר ישראל התנגדה לסעיף שמחריג את ההתנחלויות מההסכם, דבר שהוביל לעיכוב בחתימתו, אך לקראת הנסיעה הסכים נתניהו להחריג שטחים אלה מההסכם, ובמקום זאת לצרף מכתב הסתייגות להסכם, בו ישראל מבהירה כי היא יש בין הצדדים "חוסר הסכמה" בנוגע לסעיף.

במשרד ראש הממשלה הגיבו לכתבה וטענו כי "בפועל לא יהיה הבדל בהסכם בין ההתנחלויות לשאר הארץ כיוון שההסדרים יהיו דומים לאלו שמול האיחוד האירופי ומדינות אחרות". יש לציין כי ברבים מההסכמים הבינלאומיים בין ישראל למדינות אחרות ישנם סעיפים שמחריגים את ההתנחלויות, ומדינת ישראל מפצה ומשפה את העסקים בהתנחלויות על ההפסדים הנגרמים להם כתוצאה מהחרגתם, על חשבון תקציב ישראל.