פרשת השר חיים כץ: לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה החליט להגיש נגד שר הרווחה והשירותים החברתיים כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים, נפגשו הערב (רביעי) ראש הממשלה והשר חיים כץ לשיחת עדכון בקריה בתל אביב, כך דווח בחדשות 13. הודעת היועמ"ש מגיעה לאחר שנגד השר כץ הוגש כתב חשדות בחתימת פרקליט המדינה, שי ניצן, ופרקליטת מחוז תל אביב, ליאת בן ארי, שמייחס לו שורת עבירות של מרמה, הפרת אמונים ושוחד, הכל בהקשר של התנהלותו מול חברת אקוויטל ואיש שוק ההון מוטי בן ארי. היועמ"ש, כאמור, החליט להוריד את סעיף השוחד מכתב האישום.
 
השר כץ מכהן בכנסת ישראל משנת 1999 (למעט הפסקה קצרה) וכשר בממשלת ישראל החל ממאי 2015. בין השנים 2006-2005 ו- 2013-2009 שימש השר כץ גם כיו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ומתוקף תפקידו היה בעל השפעה על קידום הליכי חקיקה ונושאים שונים בעלי היבטים ציבוריים.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס לפרשת חיים כץ: ״אני מקווה ובטוח שהשר חיים כץ לא יבקש חסינות אישית ויפעל לפי הנחיות היועמ"ש. אני מאחל לו שיוכיח את חפותו בבית המשפט. לצערי, בממשלת החשודים של נתניהו כולם צפויים לקבל חסינות והשחיתות תחגוג. עצם השיח על שמירת חסינות אישית, מעיד על הריקבון השלטוני שאליו מוביל נתניהו".

"מעריך שהשר יתפטר - ומהר"

מוקדם יותר היום התראיין הפרשן המשפטי של חדשות 13, ברוך קרא, לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לאשמות המיוחסות לשר כץ: "כרגע נשאר מרמה והפרת אמונים בתיק המניות", הסביר העיתונאי בפתח דבריו, והוסיף: "יש להזכיר, נגד חיים כץ היה גם את תיק התעשייה האווירית שנסגר". 
בעניין המניות נאמר שהוא עשה קופה במידע שהיה לו.
"יש שני נאשמים פוטנציאלים – השר חיים כץ  ואיש שוק ההון מוטי בן ארי, הם חברים טובים. האישום של הפרת אמונים מתייחס לכך שבעבודתו כמחוקק ויו"ר ועדת רווחה, כץ נתן יתרון למחזיקי אג"ח אל מול בעלי השליטה כך שהם יקבלו יתרון מול האחרונים כאשר חברה נמצאת בחדלות פירעון וכך מחזיקי האג"ח יהיו הנושים הראשונים לקבל חזרה. האיש שעל פי כתב האישום היה אמור להרוויח מזה הוא מוטי בן ארי ובעקיפין חיים כץ. האירוע המכונן התרחש כאשר כץ מטפל בחקיקה, מזמין את בן ארי כמומחה אך לא מספר על הקשר ביניהם שהוא מטפל בתיק ההשקעות שלהם. הוא אגב גם עומד לבירור משפטי בוועדת האתיקה של הכנסת וגם שם נותן מצג כוזב, זאת ליבת הפרת האמונים. חיים כץ מנהל תיקים ומרוויח הרבה כסף משוק ההון כאשר הוא נמצא בקשר עם בן ארי".


 
היועץ אומר שהוא צריך להתפטר והוא שוקל לבקש חסינות מהכנסת.
"קודם כל, הוא יבקש חסינות בשפה המשפטית, זאת חסינות מהותית מתוקף תפקידו כחבר כנסת. הוא יגיד שהוא עובד כמחוקק ואלו חוקים שיכולים לסייע לנו, אם תמנעו ממני חסינות אתם מונעים ממני את תפקיד המחוקק. ההתפטרות מחויבת רק ברגע שיוגש כתב אישום וכרגע אנחנו שלושים יום לפני הבחירות".
 
אם חסינות – אין כתב אישום.
"נכון, זה נשאר על השולחן של יולי אדלשטיין".
 
ומצהיב שם.
"לדעתי כץ יתפטר מהר, בעניין החסינות - הוא ילך עם זה עד הסוף".