השופטת בדיומס, שרה פריש, המיועדת לעמוד בראש ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה, הודיעה על פרישה המתפקיד, כך פורסם הערב (שני) בחדשות 12. במכתב ששלחה פריש למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, היא כותבת ש"הוועדה הפכה לכדור משחק במגרש הפוליטי". 

"הסכמתי למינוי מתוך ידיעה שוועדת ההיתרים פועלת על בסיס קריטריונים משפטיים ואתיים, ונוגעת בעניין ולא באדם", כתבה פריש לאנגלמן. "מאחר שהוועדה הפכה להיות כדור משחק במגרש הפוליטי, מקומי אינו שם". 
עוד אמרה השופטת בדימוס, כי "מצב שבו ועדה ציבורית חשובה הופכת קרדום לחפור בו עבור בעלי עניין המעוניינים לקעקע את מסקנותיה עוד בטרם נערך דיון אחד, וזאת באמצעות הפצת בדותות ושקרים, מחייב את כל הנוגעים בדבר לחשיבה על המקום שאליו הידרדר השיח הציבורי".

מאז ההודעה על מינויה, פורסמו פרטים בעייתיים מעברה של פריש. כך למשל, ב-2005 נחשף במעריב כי עבודתה הופסקה פעמיים בוועדות קודמות בהן היא כיהנה. בין הטענות שנחשפו בעבר על ידי קלמן ליבסקינד, היא לא חתמה בעצמה על מסמכים, ולא קיימה התייעצויות עם חברי הוועדה.פריש כיהנה בעבר כחברה בשתי ועדות שונות, האחת במשרד התחבורה, ובפעם השנייה במשרד החינוך. בשנת 1998 עמדה בראש ועדת המוניות, האחראית על רישוי נהגי מוניות ללא חשש למניעים לאומניים במשרד התחבורה. בשנת 2005 חשף ליבסקינד כי לא הגיעה לדיונים בעצמה. תחקיר "מעריב" גילה כי במקרים רבים, במקום להגיע למשרד התחבורה ולכנס את הוועדה לדיונים כנדרש בחוק, העדיפה השופטת לדון בתיקים לבדה במשרדה בפתח-תקווה. פקידה ממשרד התחבורה הייתה מגיעה אליה עם התיקים מירושלים, פריש הייתה עוברת על החומר, חותמת על המסמכים, ומחזירה אותם לפקידה. זו הייתה משיבה את התיקים למשרד התחבורה, ורק כעבור יום או יומיים היו מגיעים שני חברי הוועדה האחרים, עוברים על החומר ומוסיפים את חתימתם.

בשבוע שעבר הודיע מבקר המדינה על הרחבת הוועדה, לאחר שחבריה הקודמים התפפטרו זמן קצר לפני שתמה תקופת כהונתם. פריש הייתה אמורה לכהן בראש הוועדהבמקביל לשופטו בדימוס נחמה צימרינג מוניץ. לצדן חברים בוועדה מנכ"ל משרד האוצר לשעבר מר שמואל סלבין, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר עו"ד עדן בר טל, מנכ"ל אוניברסיטת תל אביב לשעבר מר מרדכי כהן.

בנוסף הוועדה כוללת את ד"ר אסתר לוצאטו, מומחית בתחומי עריכת פטנטים, חברת המועצה המקומית עומר ויו"ר עמותת 'יחדיו' מייסודה של קרן רש"י. אנגלמן דרש כי בוועדה יכהן גם נציג של המגזר החרדי ונציג של הקהילה האתיופית. את המשבצת החרדית יתפוס חבר המל"ג ישראל תיק, עמית במכון חרדי למחקרי מדיניות ומנהל פיתוח עסקי וקשרי חוץ. נציג יוצאי אתיופיה בוועדה יהיה הרב ד"ר שלום שרון, ראש הקתדרה לחקר יהדות אתיופיה במרכז האקדמי אונו ומרצה באוניברסיטת בר אילן.