דריכות וחוסר ודאות ניכרים בימים אלה במשרד החוץ לקראת סבב המינויים הצפוי בשורת מוקדים דיפלומטיים חשובים בעולם. שגריר ישראל באו"ם, איש הליכוד דני דנון, התמנה לתפקידו בשנת 2015, לכהונה בת ארבע שנים ועתיד לחזור ארצה בסוף הקיץ, לאחר שקיבל ארכה של חודשיים לארגון הביקור והנאום של ראש הממשלה בעצרת האו"ם. גורמים בליכוד טוענים כי לא מן הנמנע שדנון יעדיף להישאר בארה"ב ואף לעבור לסקטור הפרטי.

מקורבי דנון מכחישים. לדבריהם, "אלה שטוענים כי דנון לא מתכוון לחזור צריכים להירגע. הוא נמצא בקשר רציף עם ראש הממשלה, וסביר כי השניים ישוחחו ויגיעו להבנות בקשר להמשך דרכו הפוליטית". שר הביטחון גלעד ארדן, שהוזכר כמחליף פוטנציאלי לדנון, הודיע כי הוא מעדיף שלא לקבל את ההצעה. מועמד אחר דווקא גילה עניין בתפקיד - שר המדע והחלל אופיר אקוניס. עם זאת, כרגע לא ברור מי יתמנה לתפקיד ומתי.

מוקד נוסף של אי־ודאות הוא שגרירות ישראל במוסקבה. השגריר המכהן גרי קורן מסיים את הקדנציה שלו מבלי שהתמנה לו מחליף. שלושה דיפלומטים בכירים במשרד החוץ מסומנים כמועמדים לתפקיד. לפני כחודשיים פורסם מכרז מטעם ועדת המינויים, אך הוא בוטל ללא הסברים, ככל הנראה על רקע העובדה שנתניהו שואף למנות לתפקיד איש מטעמו. בינתיים, המינוי מתעכב, ככל הנראה עד לאחר הבחירות.
 
סוגיה שלישית היא תפקיד שגריר ישראל במצרים. הדיפלומטית הוותיקה אמירה אורון זכתה בתפקיד והייתה אמורה להתחיל את העבודה בקהיר לפני כמה חודשים, אלא שאז נודע כי נתניהו הבטיח את התפקיד לשר התקשורת לשעבר איוב קרא. תשעה שגרירים ישראלים לשעבר במצרים פנו לראש הממשלה וביקשו ממנו להימנע ממינוי פוליטי לתפקיד הרגיש והמשמעותי כל כך. המינוי של קרא בוטל, והשגריר היוצא דוד גוברין סיים את תפקידו בקהיר לפני כחודש וחזר לישראל.