הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא מחזיר את המנדט להקמת ממשלה לידי הנשיא, לא תפתור כמובן את הפלונטר הפוליטי בו נמצאת ישראל זה כבר כמעט שנה. עתה ניצבת ישראל במצב חסר תקדים, בו המנדט להקמת ממשלה עובר לחבר כנסת שהוא אינו ראש הממשלה המכהן, לאחר שרה"מ נכשל בהקמת ממשלה - אז מה קורה עכשיו?



בין ה-24-22 לאוקטובר: לריבלין יש לשלושה ימים לתכנן את המהלך הבא שלו. בזמן זה, מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי מתכנן ליצור קשר עם ראשי כל המפלגות בכנסת כדי להודיע להם שבכוונתו להעביר את המנדט להקמת הממשלה לידי יו"ר כחול לבן בני גנץ. כל סיעה שתרצה להיפגש בזמן זה עם ריבלין תוכל לעשות זאת.



בין ה-21-19 לנובמבר: 28 הימים שיוקצו לגנץ במטרה להקים ממשלה יסתיימו בין הימים האלה, בהתאם ליום בו יעניק ריבלין את המנדט ליו"ר כחול לבן. לעומת נתניהו, שיכול היה לבקש ארכה להקמת ממשלה, לגנץ לא תהיה אפשרות זאת והוא יהיה מחוייב להחזיר את המנדט לאחר 28 ימים. 



בין ה-12-10 לדצמבר: אם גנץ לא יצליח להקים ממשלה בזמן שהוקצה לו, תהיה תקופה בת 21 יום, בה כל חבר כנסת יוכל להגיע לנשיא ולומר כי הוא גייס תמיכה מספקת מצד חברי הכנסת כדי להיות ראש הממשלה. גם נתניהו וגנץ יוכלו להציג את עצמם לתפקיד אם הם ישיגו תומכים מספיקים. עם זאת, יתכן ותאריכים אלה יהיו מוקדמים יותר, אם גנץ ישיב לנשיא את המנדט מוקדם יותר מ-28 הימים שניתנו לו.



3 או 10 במרץ 2020: אם אף חבר כנסת לא יצליח לגייס תחתיו רוב במשכן, הבית יתפטר באופן אוטומטי, ולא תוכל לקום ממשלה חדשה. בעקבות זאת יוכרזו בחירות חדשות תוך 90 יום.