הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של ח"כ נפתלי בנט לשר הביטחון. עוד קודם לכן התפטר ראש הממשלה בנימין נתניהו מהתפקיד על מנת לאפשר את מינוי בנט. מי שהתנגד למהלך היה שר הקליטה יואב גלנט שהביע כבר בשבוע האחרון את הסתייגותו מכך. לדבריו של גלנט, "ישראל נמצאת בתקופה ביטחונית מורכבת ורגישה. המינוי הזה אינו משרת את בטחון המדינה ולכן אצביע נגדו. אמשיך לעשות כמיטב יכולתי, כדי לסייע בידי ראש הממשלה והמערכת הביטחונית כדי לשמור על בטחון ישראל". 



בנט אמר לאחר אישור הממשלה את מינויו: "מתוך תחושת אחריות עמוקה לביטחון מדינת ישראל, נעניתי ביום שישי לבקשתו של ראש הממשלה נתניהו לשרת כשר הביטחון. יש לי אמון מלא במערכת הביטחון, בלוחמי צה״ל ובמפקדיו, ובראשם הרמטכ״ל רב-אלוף אביב כוכבי. כל חיי לחמתי למען ביטחון ישראל, בכל תחנות חיי - בסיירת מטכ״ל, ביחידת מגלן, בקבינט המדיני-ביטחוני ובכל תפקיד ציבורי. אני מודה לראש הממשלה נתניהו על האמון שנתן בי. אפעל עמו יד ביד למען ביטחון ישראל".

המהלך שבסיומו המוצלח קיבל נפתלי בנט ביום שישי את תיק הביטחון ושלושת חברי סיעת הימין החדש עומדים להתאחד עם סיעת הליכוד אומנם הבשיל לקראת כניסת השבת האחרונה, אך התפתח במשך כמה שבועות. בשלב מסוים רמזו גורמים בכחול לבן על כך שגם הם נמצאים במשא ומתן עם בנט ומוכנים להגיש הצעה נדיבה לו, ולשותפיו בימין החדש איילת שקד ומתן כהנא. זאת, על מנת להעביר את שלושתם צד ולהקים ממשלה בראשות גנץ, כאשר מפלגת הימין החדש תהיה שותפה בכירה בה. לדברי הגורמים במערכת הפוליטית, האמירות שבאו מכחול לבן הלחיצו את נתניהו וגרמו לו לקדם את הרעיון של מינוי בנט לתפקיד שר.
 

בתחילה לא הוצע לבנט תיק הביטחון אלא רק תפקיד של שר וחברות בקבינט, והוא סירב להצעת ראש הממשלה. מיד לאחר מכן התחזקה במערכת הפוליטית ההערכה כי בנט לא פוסל הצטרפות לממשלת גנץ וכחול לבן. יעקב כץ, עורך ה־Jerusalem Post, אף ניתח את האפשרות הזאת בטורו האחרון. לפי הערכה בגוש ה־55, נתניהו שינה את דעתו והחליט למנות את בנט לתפקיד שר הביטחון בין היתר על רקע השמועות על המגעים בין בנט לבין הבכירים בכחול לבן. 
לאלה מבכירי הליכוד שדאגו שמא איחוד הסיעות יוביל בעתיד גם למיזוג המלא בין שתי המפלגות וגם לשריון המקומות ברשימת הליכוד עבור שלושת החברים בימין החדש, נתניהו הבהיר כי מדובר אך ורק באיחוד של שתי הסיעות לתקופת הכהונה של הכנסת ה־22. השר צחי הנגבי (הליכוד) התייחס למינוי באירוע "שבתרבות" במועצה האזורית דרום השרון ואמר: "המהלך נועד למנוע התפוררות של הגוש".
 
המינוי המפתיע של בנט גרם לאכזבה רבה במפלגת כחול לבן, שם קיוו לנסות להקים ממשלה בהשתתפות הימין החדש וישראל ביתנו, בתמיכה מבחוץ של המחנה הדמוקרטי והרשימה המשותפת – מהלך שהיה מקנה להם 55 ח”כים, לעומת 52 בלבד לגוש הימין־חרדים. “בנט השתמש בנו כדי להעלות את המחיר אצל נתניהו, שמיהר להציע לו את תיק הביטחון כדי לסכל את המהלך שלנו”, טען גורם במפלגה.
 
בכחול לבן תקפו את נתניהו ואמרו כי “במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה, נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי ‘חניך תורן’ לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל, אבל כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. כחול לבן תמשיך לחתור להקמת ממשלה בכלל וממשלת אחדות בפרט”, הוסיפו.