"יש קונצנזוס מאחורי המבצע": יו"ר כחול לבן בני גנץ קיים הערב (רביעי) סיור בעוטף עזה, ונפגש עם ראשי רשויות ותושבי האזור. במהלך הסיור, הביע גנץ את תמיכתו במבצע ובהקמת ממשלת אחדות, אך הבהיר כי למרות המצב הביטחוני אין בכוונתו להתפשר בנוגע למה שהוא רואה כקווי היסוד של הממשלה, ובנוגע לדרישותיו במשא ומתן עם הליכוד. "באנו בעיקר להביע הזדהות ולשמוע אתכם ופחות להשמיע", פתח גנץ את דבריו במהלך מפגש עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי, "אין תחליף למפגש ישיר עם ההנהגה המקומית. את העוטף צריך לחזק באופן קבוע, ולא בגלל שיש מערכה ספציפית. צריך לתעדף את המרחב המבצעי הקדמי של המדינה".

"יש קונצנזוס בנוגע לצורך המבצעי ואני מגבה לחלוטין את הפעולה של מדינת ישראל", המשיך, "כשמסתכלים על רצועת עזה בצורה רחבה, המטרה היא להגיע לכך שההרתעה תחזור - סופה של המערכה חייב להיות בהרתעה חזקה מאוד. כשצריך להילחם נילחם וכשצריך להוביל ליחסי שכנות טובה- נעשה גם את זה. אסור לטעות- בצד השני נמצאים טרוריסטים ולא האחיות תרזה. הם יורים טילים על שטחים שיש בהם אזרחים בכוונת מכוון".
בנוגע להשפעת המבצע על המגעים לאחדות, הוסיף יו"ר כחול לבן כי "מאז שנכנסתי לפוליטיקה אין נאום שאני לא מזכיר בו את האחדות. אני מתכוון לדבוק בזה. אם יש דרך שאפשר לקדם את האחדות במדינת ישראל, אהיה הראשון לעשות זאת. אני קורא לאחדות כל הזמן ועושה את כל המאמצים כדי להקים ממשלת אחדות. אבל יש הרבה דברים חשובים במדינת ישראל: יש עקרונות וערכים, יש חוק ויש היבטים דמוקרטיים. אני לא מציע לקחת אירוע נקודתי ולעטוף בו את השאלה הפוליטית. האחדות צריכה לשרת יותר מאירוע נקודתי חמור וקשה ככל שיהיה".


מוקדם יותר קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות ביטחונית בפיקוד הדרום, והתייחס גם הוא למבצע ברצועת עזה. "יש כאן שינוי אמיתי של המשוואה משום שעכשיו יודעים ראשי המחבלים ואחרון הפעילים שלהם, שאנחנו יכולים להגיע אליהם לנקודות המסתור בדיוק כירורגי, ולפעול נגדם. זה שולל מהם את התחושה הזאת שהם יכולים לפעול נגדנו, נגד האזרחים שלנו, תוך כדי הסתתרות מאחורי האזרחים שלהם. זה שינוי של המשוואה כי הם כולם יכולים להיות על הכוונת. זה שינוי גדול מאוד, וזה מחזק מאוד את ההרתעה של ישראל ואת היכולות שלה מול המחבלים". 

נתניהו המשיך ואמר כי אנחנו בעיצומה של מערכה, אנחנו מקווים שהיא תהיה קצרה ככל האפשר. פנינו אינם להסלמה, אבל אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט והביטחון לתושבי הדרום ולתושבי ישראל. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. אני רוצה לברך אתכם, את הרמטכ"ל, את אלוף הפיקוד, את השב"כ ואת אמ"ן. יש כאן עבודה פנטסטית של המפקדים והחיילים".