בית המשפט דחה אתמול את הערעור שהגישו פרקליטיהם של יועצי ראש הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך, ואישר למשטרה לערוך חיפוש בטלפונים הסלולריים שלהם. יחד עם זאת הורה בית המשפט על עיכוב ביצוע של החיפוש, במטרה לאפשר לעורכי דינם של השניים להגיב להחלטה. פרקליטם של השניים, עורך הדין עמית חדד, התראיין הבוקר (רביעי) ל"כאן ב'", שם התייחס להחלטה של בית המשפט ולהתנהלותה של המשטרה, שתפסה את הניידים והתכוונה לחדור אליהם מבלי לקבל צו שיפוטי.



"בית המשפט אמר שהמשטרה פעלה בניגוד לנהלים שלה עצמה ובאופן לא חוקי. בית משפט השלום ובית המשפט המחוזי הודו שישי פגמים, שאולי יובילו לפסילת הראיות, אבל זה לא הזמן להכריע בשאלה הזו. אנחנו טוענים שלא יכול להיות שמשטרה פועלת בניגוד לנהליה ולפסיקת בית המשפט. זה לא הגיוני שאחרי שפעלה ולאחר שנתפסה היא תוכל לבקש צו שיפוטי מבית המשפט. בית המשפט אינו חותמת גומי".
עורך הדין ציין כי בכוונתו להביא את העניין בפעם הראשונה לדיון בבית המשפט העליון. "זאת הטענה המזוקקת שנביא לבית המשפט. אנחנו נרצה לאתגר אותו". 

בפסיקה בישראל אין פסילה של חומר כזה.

"זו שאלה אחרת שלא זכתה לעיגון בפסיקה. צריך לבדוק מה קורה אחרי שפועלים ואז מבקשים צו. אי אפשר ביד אחת לדבר על זכויות חשודים ונאשמים וביד השניה לרמוס את החוקים. אם המשטרה לא הייתה עוברת על החוק ומקבלת צו מבית המשפט זה משהו אחר כבר. המשטרה פעלה שלא כדין".

עוד אמר עו"ד חדד, כי הוא סבור שבית המשפט, בבואו לתת החלטה, "צריך לקחת בחשבון את האיזונים, וגם את המקרה עצמו. היו מקרים יותר חמורים. השאלה שצריכה להישאל היא האם צריך לחדור לקודש הקודשים של האדם - לחיים הפרטיים שלו? צריך לבדוק האם הפגיעה בפרטיות נחוצה ונדרשת לשם השגת המטרה".
כזכור, בתחילת החודש הגישו אוריך וגולן ערעור נגד ההחלטה לאפשר למשטרה לבצע חיפושים במכשיריהם הניידים. לטענתם, בערעור נחשף כי המשטרה פעלה באופן לא חוקי גם ביחס לטלפונים של מעורבים נוספים בפרשה, נוסף לגולן ואוריך, וכי המשטרה הטיחה בנחקרים מידע שהופק באופן בלתי חוקי במהלך חקירתם. כמו כן, לטענתם מתברר כי המשטרה הודתה שהתכוונה מראש לתפוס את הניידים ולחדור אליהם מבלי להוציא צו שופט, וכעת לאחר שנתפסה היא מבקשת מבית המשפט להלבין את פעולותיה.