שלושה ימים חלפו מאז הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, וכעת עולות השאלות החוקתיות בעקבות הצעד ההיסטורי הזה. בין הנושאים שעומדים על הפרק: האם ראש ממשלה נגדו עומד כתב אישום צריך להתפטר מתפקידו, או שמא יש לפעול בהתאם לכתוב בחוק יסוד הממשלה, שאומר שהוא צריך להתפטר רק לאחר הרשעה חלוטה. שאלה נוספת שעומדת על הפרק, היא האם נשיא המדינה יכול להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה, לאחר הגשת כתב האישום. 

כבר בסוף השבוע פנו גורמים במערכת הפוליטית על מנדלבליט בדרישה להורות לנתניהו להתפטר מתפקידי השרים בהם הוא מחזיק: הרווחה, הבריאות, החקלאות והתפוצות. 
על פי דיווח הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל, היועמ"ש הקים צוות עבודה כדי לדון בשאלות החוקתיות האלו וברצונו להגיע למסקנות עד לסוף השבוע. על פי הדיווח, בצוות חברים מנדלבליט עצמו, פרקליט המדינה שי ניצן, המשנה ליועמ"ש לעניינים חוקתיים, עו"ד רז נזרי והמשנה ליועמ"ש לעניינים ציבוריים, דינה זילבר. ככל הנראה גם ראש מחלקת הבג"צים, עו"ד ענר הלמן, יצורף לצוות מתוך הנחה שכל החלטה שלא תתקבל תגיע בסופו של דבר לדיון בבג"ץ. 

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון  הגישה עתירה לבג"ץ בדרישה כי נתניהו יתפטר לאלתר מתפקידו כראש ממשלה, בעקבות ההחלטה על הגשת כתבי האישום.  יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא, אמר: "אוי לנו אם ראש ממשלה עם כתב אישום יגרור את מדינת ישראל כולה יחד איתו לבית המשפט".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה הבוקר בגלי צה"ל בתגובה לאפשרות שמנדלבליט יכריע שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה, כי "היועמ"ש לא יכול להתנקש בדמוקרטיה הישראלית, אלא צריך לכבד את חוק הפרדת הרשויות".

 
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס לדיווח וכתב בטוויטר: "מיליוני אזרחי ישראל ילכו אל הקלפיות ויבחרו את מי הם רוצים לראות בראשות הממשלה ואז יגיע "צוות עבודה" שמרכיב את עצמו ויקבע. נראה לכם הגיוני?".