הדיווחים על הסדרה ארוכת טווח עם ישראל או הפסקת ההתנגדות אינם נכונים, כך אומר בכיר חמאס חליל אל חייה, בראיון, שפורסם הבוקר (חמישי) באתר אלאחבר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה. לדבריו, "ההתנגדות עשויה לשנות את דרכי הפעולה שלה, אבל היא לא לעולם לא תפסיק לפעול נגד האויב", והוסיף כי צעדות השיבה, שצפויות להתחדש מחר אחרי שלושה שבועות של הפסקה, היא אחת הדרכים האלה, ומתישה את האויב. 

אל חייה דיבר גם על היחסים עם הג'יהאד האסלאמי, ואמר כי בניגוד להערכות בישראל, ולמרות שחמאס לא השתתף בסבב הלחימה האחרון, בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד, בהא אל עטא, שני הארגונים מאוחדים במאבק מול ישראל. "היחסים בינינו לבין הגי'האד עמוקים יותר ממה שחושבים, וכי מצב שבו רק ארגון אחד נלחם בישראל אינו חדש, וזה לא מצביע על סכסוך ביניהם".
גם סוגיית יכולות שיגור הרקטות של חמאס לעבר ישראל עלה בראיון: "הזרוע הצבאית של חמאס מסוגלת לפגוע בערים ישראליות במשך חודשים", אמר אל חייה והוסיף כי גדודי עז א-דין אל קסאם מסוגלים לייצר לעצמם את כל התחמושת הדרושה לעימות מול ישראל.

פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. צילום: רויטרס
פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. צילום: רויטרס

לגבי חיילי צה"ל המוחזקים בידי חמאס, אורון שאול והדר גולדין ז"ל, אמר אל חייה כי אין חדש בנושא והבהיר כי כל הדיווחים בתקופה האחרונה אינם נכונים. "אני מופתע מחוסר הענייין של ממשלת ישראל. כשהחזקנו בגלעד שליט, הם התעניינו בו יותר, אבל היוםף למרות שאנחנו מחזיקים בארבעה ישראלים (בנוסף לשני החיילים, הארגון מחזיק גם באברה מנגיסטו ובהישאם א-סייד), הממשלה הישראלית אינה רצינית בנוגע לשחרורם". לדבריו,  המשבר הפוליטי בישראל והעובדה שיש כרגע ממשלת מעבר, מונעים את המשך המגעים לעסקה.
אל חייה דיבר גם על הפוליטיקה הפנים-פלסטינית, ואמר כי חמאס מעוניין להשתתף בבחירות עליהן הכריז יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "זה יביא לסיום הפילוג בינינו", אמר והוסיף כי ההחלטה להשתתף אינה תרגיל פוליטי. "אנחנו נערכים לבחירות כאילו הן ייערכו מחר, למרות חלק מהתנאים של אבו מאזן".
אחד האיומים הגדולים על ישראל הוא הנוכחות האיראנית בסוריה, והגברת שיתוף הפעולה עם שלוחותיה באזור - חמאס וחזבאללה. לדברי אל חייה, מצב כרגע מצויין. "ברגעים מסויימים היחסים עם שותפינו לציר ההתנגדות היו מתוחים בגלל הבדלי גישות", הוא אומר, "אבל לעולם לא נשברו". לגבי היחסים עם סוריה, בכיר חמאס מבהיר כי ארגונו מעוניין להתקרב לדמשק "בגלל שהיא תומכת גדולה של המאבק בישראל".