"משחק האשמות": יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן התראיין הערב (שבת) בערוץ 13, והמשיך למתוח ביקורת על ראשי המפלגות הגדולות, כחול לבן והליכוד, על חוסר ההתקדמות במגעים להקמת הממשלה, ארבעה ימים לפני תום תקופת 21 הימים האחרונים להקמת רשות מבצעת. "המפלגות הגדולות החליטו שהן רוצות בחירות, כל השאר זה משחק האשמות. נתניהו וגנץ חושבים שהם יכולים בלי ליברמן", אמר חבר הכנסת.



"אני בעד ממשלת אחדות מתוך הבנת הנסיבות שאנחנו נמצאים בהן. ממשלה צרה בעיקר לא תתפקד. צריך להבין מתי מקימים ממשלת אחדות, וזה במקרים בהם ישנם אתגרים או כלכליים או ביטחוניים. בימינו האתגרים הם גם ביטחוניים וגם כלכליים. כרגע, עדיין נותרו ארבעה ימים. אני מבקש מראשי המפלגות להפסיק לזרות חול בעיניי הציבור, במקום לטפל בנושאי בריאות וחינוך - ולבחור לשבת יחד", אמר עוד. בנושא החסינות לראש הממשלה אמר ליברמן כי הוא לא דן ב"מצב היפותטי", ולא יחליט "רק לאחר שיגיש בקשה רשמית לוועדת הכנסת, ולא רגע אחד לפני".


"אני התחייבתי לדבר אחד, יש אופציה אחת, רק ממשלת אחדות - ולא שום דבר אחר. אני ביקשתי שגנץ יקבל את מתווה הנשיא, וביקשנו מנתניהו שיוותר על הבלוק הימני-משיחי שלו, ושניהם סירבו. אני מוחל על כבודי, והולך אחרי מה שטוב למדינה", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו.  "אני במצב הכי טוב מבחינתי, אני יכול להקים ממשלה עם מי שאני רוצה, אני יכול לקבל כל תפקיד, ולמרות כל זה אני דורש ממשלת אחדות, כדי שנוכל להחליט החלטות דרמטיות", אמר עוד.



ליברמן לא חסך ביקורת על כחול לבן: "לא ראיתי אף מפלגה כמו כחול לבן שעובדת בשביל החרדים. הם עבדו בשבילם בוועדת הכספים. הם הראשונים שרוצים לוותר לחרדים על כל דבר. בגלל זה, אנחנו חייבים ממשלת אחדות כדי להצליח לקדם החלטות דרמטיות בתחומי הביטחון והכלכלה. חלק גדול גם בכחול לבן וגם בליכוד חושבים שצריך להקים ממשלה כזו", סיכם.