למרות פניותיה של ישראל, גרמניה תומכת בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, וסבורה כי בסמכותו לחקור ולשפוט חשודים בפשעי מלחמה, ובהם ישראלים. 

נשיא המדינה ראובן ריבלין, שהעלה אתמול את הנושא בפגישותיו בברלין עם הקנצלרית אנגלה מרקל, שר החוץ הייקו מאס ושרת ההגנה אנגרט קרמפ־קרנבאואר (יורשתה הצפויה של מרקל), נאלץ לקבוע כי שאלה זו היא אחד הנושאים שבהם חלוקות שתי המדינות. 

עם זאת, מקור דיפלומטי אמר ל"מעריב" כי משרד החוץ הגרמני פרסם הודעה שבה הזהיר כי אסור לנצל את בית הדין לנושאים פוליטיים, וכי להערכתו גרמניה לא תתמוך בסופו של דבר בהליך נגד ישראל.

את פגישותיו המדיניות פתח אתמול ריבלין בביקור במשרד ההגנה. בפגישה עם שרת ההגנה הביעו השניים סיפוק מהיבט שיתוף הפעולה הצבאי והביטחוני וקראו להרחיבו. השניים דנו באיום האיראני. גרמניה ממשיכה לתמוך בהסכם הגרעין, אך תובעת משא ומתן על תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן. 

ריבלין העלה את שאלת גופות החיילים המוחזקות בידי חמאס, וביקש את התערבות גרמניה. "לא יעלה על הדעת שחמאס, המחזיק את תושבי עזה בני ערובה, יעשה בכך שימוש ציני. החיילים הישראלים ראויים ליחס הומניטרי", אמר נשיא המדינה.

בהקשר זה, משפחות גולדין ושאול הגיעו לברלין וצורפו למשלחתו של הנשיא. הם פתחו במגעים משלהן, והוזמנו היום למושב המיוחד של הפרלמנט שבו ינאם ריבלין. 

לאחר הפגישה עם שרת ההגנה, נערך מושב מורחב שבו הוצגו לנשיא עשרה חיילים וקצינים גרמנים שהתאמנו בישראל ושהשתתפו בתרגיל המשותף הגדול לשני הצבאות שנערך לאחרונה בגרמניה. ריבלין אמר כי העובדה שחיילי הלופטוואפה מתאמנים בישראל וצנחנים מישראל משתתפים בתרגיל בגרמניה, חשובה כדי להיות מוכנים לעמוד באיומים בהווה ובעתיד ולהילחם בטרור. 

מאז שהגיעו יחד מאושוויץ לברלין במטוסו של נשיא גרמניה, לא נפרדים הנשיאים ריבלין ופרנק־ואלטר שטיינמאייר, ואתמול ביקרו יחדיו בבית הספר התיכון היהודי על שם משה מנדלסון בעיר. בשיחה שקיימו עם התלמידים שמעו מתלמידים יהודים ולא יהודים עדויות קשות על תקריות אנטישמיות חמורות. צעירה סיפרה על מכות שספג חבר שלה, וכן על קללות ועלבונות. בתגובה לדבריהם, שני הנשיאים דיברו על הצורך בחינוך להבנה, סובלנות ודמוקרטיה. ריבלין סיפר על "המסע הארוך" שלו ושל שטיינמאייר מירושלים, דרך אושוויץ לברלין, שמסמל את הקשר החדש בין העמים המתבסס על העבר הטרגי.