בצל שיחות הממשלה לגבי אסטרטגיית החזרת המשק, בתום משבר הקורונה, נשמעו היום (חמישי) ביקורות, מפי חברי כנסת שונים, על ההתנהלות הכלכלית במצב הנוכחי.

יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את שר הבריאות, יעקב ליצמן, בחשבון הטוויטר שלו, בעקבות הדיווחים על התנגדותו לחזרה הדרגתית של המשק לתפקוד, וכתב: ״אני רוצה להזכיר למר ליצמן שמאות אלפי אזרחים במדינת ישראל יצאו לחל"ת עם חשש כבד שלחלק לא מבוטל מהם לא יהיה לאן לחזור. עשרות אלפי עצמאיים ובעלי עסקים קטנים שכל חייהם שילמו מס הכנסה וביטוח לאומי, נותרו בלי פרנסה ולא מצליחים לחדור את סבך הבירוקרטיה על מנת לקבל הלוואה מהקרן שהקימה המדינה״.

״היחידים שלא הוצאו לחל"ת ומעולם לא שילמו מס הכנסה או ביטוח לאומי וממשיכים לקבל מידי חודש קצבאות, אלו אברכים ותלמידי ישיבות. אולי הגיע הזמן שתסיק מסקנות מר ליצמן?״ סיכם ליברמן את דבריו.

ביקורות נשמעו גם מתוך שורות מפלגת השלטון עצמה, כשחבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד, שיועד לתפקיד שר האוצר על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בדיון של ועדת הכספים כי "במדינה יש אמון גדול ברה"מ ובמשרד הבריאות ואנחנו נחשבים לאחד המקומות הבטוחים בעולם, אבל במקביל לזה, בדיוק הפוך קורה בתחום הכלכלי. יש אי אמון גדול מאוד של המגזר העסקי בהובלה של המערכת הכלכלית ושל האוצר. זו הסתכלות גזברית ואיך חוסכים כספי מדינה, תפיסה שאולי נכונה למשבר רגיל אבל היא לא נכונה לגבי המצב בו אנו נמצאים. יש כאן כשל מנהיגותי ותפיסה שגויה של האוצר, שמקמצנת את ההשקעה בסיוע ישיר".

״כבר לפני חודש אמרתי שבעת הזו ובגודל המשבר הזה, תמיכה ישירה בעסקים זה הפתרון״ המשיך ברקת וציין כי ״היום מוקדשים 40 מיליארד ש"ח לסייע לעסקים ומתוך זה פחות מ-10 מיליארד ש"ח סיוע ישיר, אבל צריך לשים סכומים דרמטיים ויותר משמעותיים עבור סיוע ישיר לכלל העסקים, גדולים, קטנים ועצמאיים. אותי מעניין מיליון המובטלים, לאן הם יחזרו? אנו צריכים להילחם על כל עסק כמו שנלחמים על חיי כל אדם. צריך לתת סיוע ישיר ותמיכה ישירה לכל העסקים, גדולים, קטנים, עצמאיים, להילחם יחד איתם. כל שקל שנשים על העסקים ימנע פשיטות רגל"