הממשלה אישרה היום (רביעי) פה אחד את תקנות החירום החדשות לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ליום העצמאות ולתקופת הרמדאן, הכוללות הטלת סגר מלא ומניעת מעבר בין ישובים מערב יום הזיכרון ב-17:00 ועד למוצאי יום העצמאות. לפי טיוטת ההצעה שהוגשה לשרים, נראה כי ההנחיות צפויות להיות דומות לאלו שהוטלו במהלך ליל הסדר.

מספר שרים דרשו במהלך הדיון לפתוח ענפים נוספים במשק, וראש הממשלה בנימין נתניהו השיב כי "נקיים דיון על כך תוך יממה". ואולם, ראש המל"ל, מאיר בן שבת, מתנגד להצעה לפתוח עוד חנויות. לדבריו, פתיחה מהירה ורחבה מדי עלולה להביא לסגר חדש וזהו תסריט לא רצוי.

השרה ציפי חוטובלי דרשה לדון בתכנית החזרה ללימודים. בנוסף, מספר שרים, בהם משה כחלון, אופיר אקוניס וצחי הנגבי טענו שצריך לפחות חנויות הלבשה, הנעלה, פרחים, ספורט ועוד. 

בתוך כך, טקסי הזיכרון צפויים להתקיים השנה ללא קהל, ונראה כי יאושרו טקסים סמליים בלבד בבתי העלמין הצבאיים בהשתתפות מספר קטן של חיילים ומפקדים, אשר ישודרו לציבור במתכונת שיקבע משרד הביטחון.

יום הזיכרון: הגבלות על הגעה לבתי העלמין (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
יום הזיכרון: הגבלות על הגעה לבתי העלמין (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

כמו כן, בהודעה משותפת לממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי החל מהיום ועד לערב יום הזיכרון בשעה 16:00, תתאפשר יציאה מהבית לצורך ביקורי התייחדות והנצחה בקברי חללי צה״ל, נפגעי פעולות איבה ואתרי הנצחה. 

אמש פורסם כי במהלך היום הזיכרון לא תתאפשר הגעה לבתי העלמין ולאתרי ההנצחה, וכי המשטרה תסגור את צירי הגישה אליהם. המשפחות השכולות נקראו לקיים בימים שנותרו עד ליום הזיכרון, ביקורי התייחדות מצומצמים בבתי העלמין, בהתאם להגבלות הריחוק החברתי.

בנוגע לאירועי יום העצמאות, הדגיש משרד הבריאות בהצהרה המשותפת לממשלה כי על האזרחים לחגוג את יום העצמאות בבתיהם. בתוך כך, לא תתאפשר רכישת מזון במהלך ערב יום העצמאות ויום העצמאות עצמו. עם זאת, תתאפשר יציאה מהבית להתאווררות ופעילות גופנית בקרבת הבית, בהתאם לתקנות.

עוד הוסיפו בהודעת הממשלה על אישור תקנות נוספות, ביניהן אישור יציאה מהבית לצורך ראיון עבודה וכן קיום חתונות בשטח פתוח ובהשתתפות של עד 19 אנשים, תוך שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם.