עכשיו זה רשמי: משרד החוץ של ארה״ב הודיע הערב (שישי), באופן רשמי, כי מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו יגיע לישראל ביום רביעי בשבוע הבא, אותו יום בו מתוכננת ההשבעה בכנסת של ממשלת האחדות.

בהודעה שנשלחה ממזכירות החוץ בוושינגטון, נמסר כי פומפאו ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שעתיד להיות ראש הממשלה החלופי בממשלת האחדות. עוד נמסר כי הנושאים עליהם ידון עם השניים, צפויים להיות סביב ההתמודדות עם נגיף הקורונה והמשבר שבא בעקבות התפשטותו, כמו גם בנושאי ביטחון וההתבססות האיראנית במזרח התיכון.

יש לציין כי מוקדם יותר שוחח נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כדי לברך אותו ואת העם הרוסי לרגל 75 שנה לניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, ודן איתו בנושאים דומים לאלו שצפויים לעלות בשיחה עם פומפאו, בדגש על המצב הביטחוני באזור, ובמיוחד בסוריה.

כזכור, פומפאו הודיע כבר ביום רביעי על כוונתו לבקר בישראל. בנוסף, אמר בשיחה עם כתבים כי ״האיראנים אכן צריכים לצאת משטח סוריה. משטר הטרור של משמרות המהפכה תומך בשלטונו של אסד, ואחראי להתרחשויות שם באותה מידה״.

באותה שיחה השמיע פומפאו ביקורת כלפי הממשל הסיני ואחריותו להתפשטות מגיפת הקורונה, ואמר כי "סין הייתה יכולה למנוע את מותם של מאות אלפי בני אדם ברחבי העולם, אם הייתה מתנהלת בצורה שקופה יותר בנושא התפשטות הנגיף״, והוסיף כי "היא גם יכלה למנוע מהעולם את המצוקה הכלכלית אליה נקלענו. היו להם ברירות אבל במקום זאת, השלטונות בבייג׳ינג ​​טייחו את התפרצות המגיפה, מאז שהיא החלה בעיר ווהאן".