שרת התפוצות ציפי חוטובלי אישרה הבוקר (חמישי) בשיחה עם מעריב כי הוצע לה תפקיד השגרירה בלונדון והיא הסכימה לקבלו.  כאמור, על פי ההסכם הקואליציוני, מינויי השגרירים בשנים הקרובות צפויים להתחלק בין גנץ ונתניהו, כאשר זהות השגריר בוושינגטון תיקבע תמיד על ידי ראש הממשלה המכהן.

על פי ההסכם הקואליציוני, שגריר ישראל באו"ם, שגריר ישראל בלונדון, שגריר ישראל בפריז ושגריר ישראל בקנברה ימונו ע"י נתניהו, ויכהנו לאורך כל תקופת הכהונה. את תפקיד השגריר באו"ם ימלא השר לשעבר גלעד ארדן ואת תפקיד השגריר בקנברה הציעו לחברת הכנסת שרן השכל, שסירבה לו.

בחודש שעבר הוצע לחברת הכנסת השכל לכהן כשגרירת ישראל באוסטרליה, בה התגוררה בעבר, אך היא סירבה לכך. היא הסבירה בציוץ שכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "החלטתי לוותר על ההצעה לכהן כשגרירת ישראל באוסטרליה, ולהקדיש את הקדנציה הנוכחית (כמו את הקודמת) לטיפול בנושאים שעבורם נבחרתי מכאן, מכנסת ישראל".

ימים ספורים לפני כן, פורסם כי השר היוצא לביטחון הפנים, גלעד ארדן, החליט לקבל את ההצעה של ראש הממשלה, ויסכים לשמש כנציג ישראל בארגון המדינות העולמי, וכן כשגריר בארה"ב. לפי המתווה, ארדן יכהן בתפקיד השגריר בוושינגטון במהלך השנה וחצי הקרובה (אך רק לאחר הבחירות הקרובות לנשיאות), עד אשר יסיים נתניהו את חלקו בהסכם הרוטציה כראש ממשלה. את תפקיד השגריר באו"ם ימלא ארדן במשך ארבע השנים הבאות.