מגלגלת את האחריות: השרה להגנת הסביבה חה"כ גילה גמליאל ממפלגת הליכוד התבטאה היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה, והטיחה האשמות מרומזות כלפי המפלגה השותפה לקואליציה כחול לבן, ביחס לניהול משבר הקורונה. "בגל הראשון הכל עבד מצוין ללא האחדות וללא הפריטטיות", טענה גמליאל. 

בנוסף, התעמתה השרה עם שר הכלכלה, חה"כ עמיר פרץ, כשהאחרון טען כי "לא צריך להסתפק בדיווחי המל"ל, הגיע הזמן שמול כל הצעת החלטה שעולה, בנוסף להמלצות המל"ל, יוקם צוות נוסף שייתן המלצות במקביל". גמליאל השיבה לו וטענה כי "אנו מתמודדים עם אירוע מתפתח ומשתנה בזמן אמת, ולכן ההחלטות מתקבלות בהתאם לאירוע. זו ישיבת ממשלה, לא ישיבת הוועד של הקיבוץ. צריך לאפשר לראש הממשלה לנהל את המשבר בלי לתקוע מקלות בגלגלים". 

עוד אמר השר פרץ כי "בימים כתיקונם, הייתי מקבל את התכנית שהיא מבוססת על תפיסה אוניברסלית בה אני מאמין. אך בימים אלה, כשמדובר על יצירת מנוע צמיחה, כשברור כשהאוכלוסיות המוחלשות הם מנוע הצמיחה, עלינו להכין תכנית משולבת בה חלק מהמענקים מחולקים אוניברסלית, וחלק אחר פרוגרסיבית כך שייסעו לאוכלוסיות מוחלשות ואוכלוסיות שנקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה."

בהמשך פרץ פנה לשר האוצר ואמר: "יש לפתור מיידית את משבר העובדים הסוציאליים, למנוע את משבר האחיות ההולך ומתגבש, ולפתור את משבר הנכים. המאבקים הם אחרים, אך הם משפיעים על האווירה הציבורית”.

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי התייחס לתכנית המענקים במהלך הישיבה וטען כי ״השאלה איננה האם צריך לתת כסף לציבור, צריך לתת גם יותר, השאלה למי. מנגנון חלוקה שנותן לכולם אותו הדבר מעניק למי שצריך פחות מדי ולמי שלא צריך יותר מדי. יש כאן 1.5-2 מיליארד שקל שחייבים לחלק אחרת, בצורה צודקת יותר מבחינה חברתית והגיונית יותר מבחינה כלכלית". 

עוד הוסיף ואמר כי "החזקים ביותר לא מחכים לצק של 3000 שקל מאיתנו כדי להגדיל את הצריכה. לעומת זאת ככל שנתעל את הכסף למעמד הביניים שנפגע ובוודאי לשכבות החלשות הכל יילך לצריכה. ככה זה עובד עם מי שאין לו או שנמצא באוברדרפט. לכן צריך להעביר את הכסף לשם. בנוסף בלתי מתקבל על הדעת שתעבור תכנית כלכלית של עשרות מיליארדים ולא יימצא פתרון למשבר העו״סים בגלל כמה מיליונים. אנחנו בקריסה חברתית בגלל שהלשכות החברתיות נעולות״.

גם שר המשפטים אבי ניסנקורן התבטא ביחס למענקים הכספיים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מענק כספי שיגיע ישירות לציבור הוא צעד נכון להנעת גלגלי המשק, אבל לא נחלק מענק עיוור. נתמוך בתוכנית סיוע דיפרנציאלית עם רגישות חברתית. כזו שקודם כל שמה דגש על מי שפרנסתו נפגעה ומתעדפת סיוע למשפחות שנמצאות במצוקה כלכלית".

השר אקוניס תקף גם הוא כשאמר: "כשבארה"ב חילקו מענקים לכולם, אמרו 'למה לא בישראל?', עכשיו אנחנו עושים זאת אז אומרים 'למה לכולם?'. אקוניס הביע תמיכה בתכנית המענקים כפי שהוצגה ע"י רה"מ ושר האוצר: "התכנית זהה רעיונית כמעט לחלוטין לתכנית האמריקאית". השר אקוניס הוסיף שכדי להגביר את הצמיחה - נדרשת הורדת מסים לאורכה ולרוחבה של הכלכלה הישראלית וטען כי "ביד אחת אנחנו נותנים וביד השניה מטילים מגבלות חדשות. אני מציע לקיים דיון מחודש בממשלה בשאלת סגר סוף השבוע המתוכנן".

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ, התייחס לדיון בעמוד הטוויטר שלו וכתב: "בנוגע למענקים שעומדים על הפרק, אנו נמצאים כיום במשבר עצום, אסור שיצא שכרנו בהפסדנו. למי שחסר מגיע יותר. הצעתי שנתחיל מאצלנו - מהממשלה, מ-120 חברי כנסת, ממנכ"לי המשרדים, מהמגזר הציבורי שלא נפגע והמשיך בעבודתו, לטובת אלו שאיבדו את מטה לחמם וצריכים סיוע גדול יותר ממה שמציעים היום. החלוקה של המענקים האלו הם הדבר הנכון לעשות, יש לעשותם באופן דיפרנציאלי. זו חלוקה הוגנת יותר ותסייע יותר לכלכלה ולמשק במשבר הקשה הזה.

בתוך כך התייחס גם לקריאות לסגור את מוסדות החינוך וכתב: " אסור לסגור את מערכת החינוך, והמענקים צריכים להגיע למי שחסר. בישיבת הממשלה הבוקר אמרתי בעניין מערכת החינוך כי בגל הראשון פתחנו את מערכת החינוך במודל של קפסולות, המודל הזה הוכיח את עצמו בכל מוסדות החינוך. אם רוצים לעשות שינוי במערכת החינוך, יש לחזור לאותו המודל ובוודאי שאין לסגור את בתי הספר - זה צעד דרמטי מידי".