הסוף לחרמות ברשת? השרה לחיזוק וקידום קהילתי ח״כ אורלי לוי-אבקסיס הובילה היום את הדיון הראשון של ועדת ההיגוי של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105, כיושבת ראש הועדה, ואישרה את התכנית לשנת 2021 להתרחבות המערך והעצמת המוקד.

בוועדה יושבים נציגי משטרת ישראל ראש אח״מ ניצב יגאל בן שלום ור׳ להב 433 ניצב מוטי לוי, מפקדת יחידה 105 נצ״מ אתי בצר, צוות המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, ונציגי המשרדים השותפים - משרד החינוך, משרד הרווחה, משרד הבריאות ומשרד המשפטים.

אורלי לוי אבקסיס (צילום: פלאש 90)
אורלי לוי אבקסיס (צילום: פלאש 90)

 
הוועדה, בראשות השרה לחיזוק וקידום קהילתי אשר מכהנת כיו"ר ועדת ההיגוי, אישרה את המבנה הארגוני החדש של מטה היחידה ואת היעדים החדשים שקבעה לשנה הקרובה, בנוסף לפעילות הקיימת של המטה - תכנית לאומית למאבק בשיימינג וחרם ברשת, תוכניות הדרכה להורים ואנשי חינוך, מענה לקריאות אובדנות ולניכור ברשת, מאבק בפדופיליה, הרחבת מעגלי המודעות למוקד, ושדרוג טכנולוגי של מערכות המוקד. 

השרה לחיזוק וקידום קהילתי אמרה: "הגנה על ילדים היא בנפשי, כאמא וכמחוקקת שעסקה בנושא זה במשך כל הקריירה הציבורית שלי, היה לי חשוב לקבל את האחריות על המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, מתוך רצון להרחיב ולחזק אותו. היום החלטנו על תהליך בו אנחנו מגדילים את היקף הפעילות ושמים דגש על מאבק בתופעות חברתיות חדשות לצד המלחמה בפדופיליה. אנחנו כבר במגעים מתקדמים להובלה של רפורמה טכנולוגית במערכות הטכנולגיות של מוקד 105, ומגבשים תוכניות להרחבת מרחבי הפעולה של המטה. בהיבט התודעתי אני מאמינה שהמטה הלאומי צריך להיות מוכר לכל ילד ולכל הורה, ולשם נגיע".