הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות מתחיל להפוך לממשי. מחר צפויה להמריא משלחת מישראל לאבו דאבי על מנת לדון בנושאים האזרחיים של ההסכם בין שתי המדינות. לאחר מכן, ככל הנראה כבר במהלך השבועיים הקרובים, תמריא לאבו דאבי משלחת נוספת, שתעסוק בהיבטים הביטחוניים של נרמול היחסים. 

בני גנץ מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות. צילום: מוטי כליף / לע"מ

בראש המשלחת הביטחונית יעמוד מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, והיא תכלול גם נציגים של גופי הביטחון של ישראל. בתחילה תוכנן שהמשלחת הביטחונית תהיה חלק מהמשלחת האזרחית, אולם פיצול המשלחות נובע מפנייה אמריקאית ומאיחוד האמירויות ולא מהכיוון הישראלי.

נסיעת המשלחת הביטחונית מגיעה על רקע פרשת סוגיית מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות, שבה טען ראש הממשלה שלא הסכים לעסקה כחלק מההסכם, טענה שקיבלה גם גיבוי אמריקאי ושל בכירי האמירויות.

הבוקר דווח ב-YNET כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שהחליט להוריד את אנשי הביטחון מהטיסה לאמירויות, אולם ממשרד ראש הממשלה נמסר כי הדיווח הוא שקרי. "בתיאום בין המדינות, הוחלט שהמשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות שתצא ביום ב', תדון בנושאים אזרחיים. נושאים נוספים, ביניהם גם נושאי ביטחון, ידונו בהמשך. הסוגיה תואמה בין ראש הממשלה לשר הביטחון", נמסר.

המשלחת שתצא מחר לאבו דאבי תכלול, מלבד ראש המל"ל, גם את מנכ"לי משרד ראש הממשלה, החוץ, הבריאות ושיתוף הפעולה האזורי. גם שושבינת ההסכם, ארצות הברית, שולחת נציגים בטיסה ההיסטורית: רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב, ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא ארה''ב ואבי ברקוביץ', השליח המיוחד למו''מ בינ''ל.

כזכור, אתמול הכריז שליט האמירויות, ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן, על ביטולו של החרם הכלכלי על ישראל. לדבריו, מטרתו היא "שיתוף פעולה בילטרלי בין המדינות, במטרה לכונן בסופו של דבר יחסים בילטרליים", והוסיף: "הסרנו את החרם במטרה להרחיב את שיתוף הפעולה הדיפלומטי והמסחרי עם ישראל".

הנשיא הוציא צו שלפיו החרם על ישראל מבוטל וניתן לחתום על הסכמי מסחר והסכמים כלכליים עם גופים ואישים ישראלים. כמו כן הוחלט לאפשר חילופי