אראל סג"ל אירח היום (שני) בתוכניתו ב-103FM את העיתונאי ויוצא הסדרה "מנאייכ", רועי עידן, והשניים דנו בפתיחת התוכנית בהתפטרותו של הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, מתפקידו, ובציוץ שפרסם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בנושא.

סג"ל: אקריא לך טקסט ואתה תאלץ לזהות אותו. מי אמר ומתי: 'האימה שמנסים גורמים מסוימים להטיל על הציבור מפני כמה משפחות העלולות להשתלט חלילה על חיינו, הפכה לאובססיה של ממש. לצידם של גורמים אלה אני מוצא פקידים שפקידותם־אמונתם, אשר איבדו כל קשר למציאות הכלכלית, לעולם הדינמי המהיר הגלובלי שכלכלת ישראל חלק ממנו, ואשר סבורים כנראה כי העולם ימתין להם עד שיגבשו המלצות, ימציאו חוות דעת מלומדות ויגישו את מסקנותיהם על כל עניין שעל הפרק'. התקפה קשה על פקידי ציבור, מי אמר למי?

רועי: מי ולמה שיהיה לי אכפת?
סג"ל: שנת 2001 סבלנותו של שר התקשורת ראובן ריבלין פוקעת בפרהסיה, הוא אומר את הדברים האלה בכנס. תראה מה זה, 19 שנה ואדם עובר מעמדה אנטי פקידותית לפרסום הודעות בטוויטר.

רועי: הסתלבטנו, בוא נהיה ענייניים. בתכל'ס שנינו בקבוצת 'שאול'.
סג"ל: בערך.

רועי: אני שמח שהשמאל חורט על דגלו את האחריות התקציבית, את היד הקפוצה של נערי האוצר אל מול הדרישות הפופוליסטיות של הבזבזנים.
סג"ל: מישהו צריך לעצור את הבזבוז.

רועי: זה מצחיק אותי נורא, אני חושב שהוא עשה מעשה ראוי בזה שהוא התפטר.
סג"ל: הקדים את השר שרצה לפטר. עניינית מותר לשר לחלוק על ראש אגף תקציבים ואם ראש אגף תקציבים איננו מעוניין למלא את מדיניות הממשלה מותר לו להתפטר. זה בסדר גמור, זה קורה בכל העולם. 

רועי: לא מבין איך מרידור לא התפטר כשכחלון בא ואמר לו – 'בוא ניקח כסף ממשלם המיסים ונסבסד איתו דירות לאנשים עם כסף, כדי שיוכלו להשכיר אותן במלא כסף לאנשים שאין להם'. אז הוא לא התפטר או באחת מהטעויות האיומות שעשו האנשים האלה.
סג"ל: ברמה העניינית, יש טענה מוצדקת למר מרידור.

רועי: אני מסכים.
סג"ל: הוא אומר שאחריות ממשלת ישראל איננה על האנשים שחיים כאן ועכשיו אלא גם לעתיד ילדינו ונכדינו וככל שניכנס לגירעון עמוק יותר כך יורשינו יצטרכו למלא. יש את החובות, ההר של ביטוח לאומי בשנת 2030 יגיע למיצוי בגלל הפנסיות התקציביות.

רועי: זה לא קשור, הוא יגיע למיצוי כי אין לו רזרבות.
סג"ל: חצי מתקציב המדינה יצטרך לעבור לתשלומים.

רועי: בגלל הזדקנות של האוכלוסייה וזה שמעבירים כל פעם את העודפים לאוצר.
סג"ל: זה כמו גדר כזאת עם שפיצים, אתה יכול ליפול על התחת פה או פה, אבל בסוף תצטרך לשלם את הכסף.

רועי: איך הפגישה הגיעה לידיעת מרידור? מעניין, יכול להיות שיצא מכיוון היועמ"ש. היועמ"ש אוהב לאותת לאנשים שמשהו מגיע, ומצד שני יכול להיות שזה השר כ"ץ שיש לו אינטרס לרמוז.
סג"ל: מישהו כותב לי 'חרטה', אסור לפקיד לתדרך נגד השר שלו. מרידור שיגע את באב"ד והיה צריך ללכת במרץ. 

רועי: אז היה צריך לפטר אותו במרץ אם הוא כל כך גרוע, למה עכשיו?
סג"ל: יש לי תהייה לגבי דבר אחד, לגבי המדיניות הכלכלית המרחיבה הזאת.  בכול העולם מנסים לעורר את הכלכלה, תכף נריב עם הכלכלן שלמה מעוז.

רועי: אנחנו זה לא כל העולם, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להדפיס כספים ולהיכנס לגירעונות כמו מדינות אחרות.