ימינה במגמת עלייה: במהדורת החדשות של ערוץ 13 פורסמו היום (שני) תוצאות סקר מנדטים שבוצע על ידי פרופ' קמיל פוקס. הסקר מצביע כי הפופולריות של ימינה, בראשות נפתלי בנט, ממשיכה לעלות, והיא זוכה ל-21 מנדטים. בתוך כך, מצביע הסקר על דעיכה בשביעות הרצון מהתנהלות ראש הממשלה, בנימין  נתניהו, בעת המשבר, כש-65% מהנשאלים הודו כי אינם מרוצים מטיפולו באתגרי הקורונה.

מפלגת הליכוד עדיין בראש עם 31 מנדטים, כשאחריה כאמור ימינה עם 21 מנדטים, ויש עתיד עם 18 מנדטים. הרשימה המשותפת של המפלגות הערביות זוכה ל-13 מנדטים.

כחול לבן, בראשותו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, זוכה ל-11 מנדטים בלבד, שעה שהמפלגות ש"ס ויהדות התורה מקבלות 7 מנדטים כל אחת, ומפלגות ישראל ביתנו ומרצ מקבלות 6 מנדטים כל אחת.

כמו כן, לפי תוצאות הסקר, מפלגות העבודה, דרך ארץ, גשר והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה. בכך, גוש הימין חרדים עומד על 66, מרכז שמאל על 48, וישראל ביתנו על 6.

הנסקרים ענו כי מבחינת התאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו הוא המוביל עם תמיכה של 32% מהמשיבים, אחריו נפתלי בנט עם 18%, יאיר לפיד עם 13% ובני גנץ עם 10% בלבד. יתר הנסקרים ענו כי אינם יודעים להשיב מי המתאים ביותר לתפקיד. 

כמו כן, בסקר נשאלו הנבדקים האם נתניהו נכנע לדעתם ללחץ החרדים בעת קבלת ההחלטות בניהול משבר הקורונה, ו-68% מהנשאלים ענו לחיוב, לצד 20% בלבד שטענו כי ראש הממשלה קיבל את ההחלטות בצורה שקולה.

נתניהו הורה להצביע בעד דחיית התקציב

נתון זה מקבל גיבוי עם מידת השביעות הרצון הנמוכה מראש הממשלה בעת המשבר, כפי שמתקבל בתוצאות הסקר, עם 65% מהנשאלים שענו כי אינם מרוצים מתפקודו כלל, לצד 21% שהעידו כי הם די מרוצים מניהול המשבר, ו-9% בלבד שהעידו כי הם מרוצים מאד מההתנהלות. 

מנגד, חרף אי שביעות הרצון מהתנהלותו של ראש הממשלה בתחום זה, 45% מהנשאלים ענו כי  הממונה על ניהול משבר הקורונה, הפרויקטור רוני גמזו, לא צריך להתפטר, לצד 24% שטענו כי עליו לוותר על תפקידו נוכח התנהלותו. 

בנוגע לסגר בחגים ולמוכנות הציבור לציית לו, ענו 64% מהנשאלים כי יצייתו לכל ההוראות שיינתנו על ידי הממשלה, לצד 9% שטענו כי הם לא מתכוונים לציית להנחיות כלל.