לא רק טראמפ. בנימין נתניהו הפך גם הוא למועמד לפרס נובל לשלום לשנת 2021, לאחר שחבר הפרלמנט האיטלקי פאולו גרימולדי, בכיר במפלגת “הליגה הצפונית”, המסונפת למפלגת הימין־מרכז השמרנית “הליגה האיטלקית”, הגיש רשמית את מועמדותו של ראש ממשלת ישראל לוועדת פרס נובל, הממוקמת באוסלו, בירת נורווגיה. 

על פי הכללים, מועמדים לפרס נובל לשלום יכולים להיות מוצעים על ידי אנשים שהוגדרו על פי תקנות הוועדה, כגון זוכי פרס נובל לשעבר, חברי פרלמנט, פרופסורים (בתחומים מסוימים), שופטים בינלאומיים ועוד. גרימולדי, חבר הפרלמנט האיטלקי ב־15 השנים האחרונות ולשעבר חבר הפרלמנט האירופי, נחשב לפוליטיקאי בכיר ובעל השפעה בזירה הפוליטית האיטלקית. במקביל להגשת המלצתו על נתניהו, פנה גרימולדי לשורה ארוכה של חברי פרלמנטים אירופיים נוספים על מנת לקבל את תמיכתם ולהחתים גם אותם על פנייתו לוועדת הפרס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)

בנימוקים למועמדות משבח גרימולדי את ראש ממשלת ישראל ומתאר את פעילותו למען קידומו של השלום האזורי: “בין הפעולות הרבות והמשמעותיות שביצע מר נתניהו אציין את שלוש העיקריות, שבהן קיימת חשיבות רבה גם לטובת השלום העולמי: הסכם השלום עם איחוד האמירויות, ההצהרה על השגת הסכם השלום עם ממלכת בחריין, וקידום ופיתוח ערוץ הדיאלוג האמיתי והמעמיק עם ממלכת ערב הסעודית. מדובר במאמץ מדיני שכבר הוביל לפתיחת המרחב האווירי הסעודי עבור המטוסים הישראליים. כל ההישגים האלה לא היו מתקבלים על הדעת עד לפני מספר חודשים”, הוסיף חבר הפרלמנט האיטלקי, "ועל כך ראוי מר נתניהו להיות חתן פרס נובל לשלום”.

גרימולדי, שנחשב לידיד ישראל, ביקר בארץ כמה פעמים בשנים האחרונות, אך לא נפגש עם נתניהו, ובין השניים אין היכרות אישית. בעקבות ההמלצה שהגיש לוועדת פרס נובל, הוא מתכוון לבקר בארץ ואף להיפגש עם ראש הממשלה.