עלי עבדוללה אל־אחמד, שגריר איחוד האמירויות בצרפת, הוא מבכירי המערך הדיפלומטי של ארצו, לאחר שבעבר כיהן כשגריר בגרמניה וכראש מחלקת אירופה במשרד החוץ.

בראיון מיוחד ל"מעריב" הוא מעודד מחתימת הסכם הנורמליזציה בין ישראל למדינתו, "מאז החתימה על ההסכם עם ישראל הוצפנו בגל עצום של ברכות  מכל העולם", הוא אומר בפתח דבריו, ומוסיף: "לשתי המדינות יש גודל אוכלוסייה דומה, לכל את משתי הכלכלות יש ייחודיות בנקודות מסוימות, ושיתוף הפעולה יביא לתוצאות חיוביות לשני הצדדים. הוחלט על יחסים דיפלומטיים מלאים, שיש בהם  יותר מ־20 תחומים של שיתופי פעולה".

בנוגע להתנהלות של מדינתו עם איראן, הוא מעדיף להדגיש את חצי הכוס המלאה. "אנחנו נמשיך בקשרים איתה, זאת מדינה שקרובה אלינו מאוד מבחינה גיאוגרפית ותמיד קיימנו איתה יחסי מסחר. יש לנו דיאלוג עם איראן. לצד זאת, כמו כל המדינות הערביות, אנחנו רוכשים טכנולוגיות חדשות כדי להגן על עצמנו".

הסכם השלום עם האמירויות (צילום: SAUL LOEB, GettyImages)
הסכם השלום עם האמירויות (צילום: SAUL LOEB, GettyImages)

בכל הנוגע לסוגיה הפלסטינית, הוא אומר: "לא רק שההסכם לא הזיק לתהליך השלום של ישראל עם הפלסטינים, אלא הוא השאיר את המשא ומתן בחיים. פתרון שתי המדינות נשאר על השולחן. אנו אומרים לפלסטינים: 'אם תלכו לשולחן המשא ומתן עם ישראל, תוכלו לרשום הישג כלשהו'. אם לא יעשו זאת, העם הפלסטיני ידרוש מההנהגה דין וחשבון".

לדבריו, "לאחר החתימה על ההסכם עם ישראל יש התלהבות גדולה ברחוב, בייחוד בקרב הדור הצעיר. אלפים רבים מהם כבר מתקשרים עם ישראלים בעולם הווירטואלי".השגריר רואה פוטנציאל גדול בתיירות בין המדינות: "עד עכשיו היו אצלנו רק מבקרים מיוחסים מישראל. עכשיו תיירות ההמונים תוכל לבוא. יש לנו כ־20 מיליון תיירים בשנה. אני בטוח שהאמירותים יבואו בהמוניהם לישראל. 

הם יבואו וייצרו קשרים חברתיים. יש לי מכרים שילדיהם כבר מתכוונים לבוא. התיירות מקרבת את האנשים. אם רוצים שתהיה התקרבות, אי אפשר להסתפק בחוזים פוליטיים ודיפלומטיים. לא הכרנו את ישראל, אתם לא הכרתם את המפרץ. צריך לתת לאנשים סיכוי להכיר אלה את אלה".

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

לסיום, הוא שולח מסר לקוראים בישראל: "אני, כמו כולם בגילי, הכרתי רק  צד אחד של הסיפור - מה הערבים חושבים על ישראל. ואני אומר היום לילדיי: 'אל תגבילו את נקודת ראותכם לזאת של הערבים'. ראו מה היא שווה. יש עכשיו רעב אצלי ואצל אחרים לדעת יותר על ישראל ועל העם היהודי. 

מיזוג האוכלוסיות בשתי מדינותינו מקרב אותנו. בני הנוער האמירותי והישראלי יודעים איך לקבל אנשים מתרבויות שונות. יש יהודים אפריקאים, יהודים ערבים ויהודים אירופים. גם לנו יש בני לאומים שונים. זה יעזור לנו לתקשר".