שר המשפטים לשעבר חיים רמון, התראיין הבוקר (שני) לתוכניתם של אראל סג''ל ודוד ורטהיים ב-103FM ודיבר על השמועות לחזרתו לפוליטיקה הישראלית. רמון גם לא חסך בביקורת על חברי הכנסת בטיפולם בנושא בתי המשפט ואמר: "אלמלא היה עניין נתניהו גם הימין לא היה עוסק בזה באופן שהוא עוסק". 

סג"ל: שלום לחיים רמון שר המשפטים לשעבר.
"אני מסכים שמלחמת יום הכיפורים הייתה הטראומה הלאומית הכי משמעותית שהייתה פה מאז שקמה המדינה. אני חושש מאוד שטראומת הקורונה לא תהיה באותה עוצמה אבל תהיה שניה לה מאז שקמה המדינה".

סג"ל: אירוע בינלאומי שמשפיע על כל העולם .אתה שוקל להקים מפלגה?
"הידיעות על מות חיי הטובים והנוחים היו מאוד מוגזמות. אני לא מסתיר את חוסר הנחת שלי בלשון המעטה מאוד מהעובדה שאף מפלגה לא מחויבת לנושא, איך קרא לזה יאיר לפיד? להחזיר את הריבונות לעם. אף מפלגה לא דואגת לזכויות נאשמים, עצירים וכיו"ב. רק עכשיו שמענו את מנדלבליט מתלונן על זה שתיק פתוח חצי שנה-שנה במשטרה יש עליו סימון, אתה יודע כמה אזרחים כאלה יש בישראל? קרוב למיליון אין אף מפלגה שמטפלת בזה, דוגלת בזה, עוסקת בזה ואלמלא היה עניין נתניהו גם הימין לא היה עוסק בזה באופן שהוא עוסק"

סג"ל: הסיפור עם בית המשפט העליון התחיל לפני כן. סיפור נתניהו פשוט חשף את הכול.
"כבר הלכו על המטרה הגדולה וקראו לה אהוד אולמרט. העניין הוא אותו עניין, הזכויות. איך חוקרים בישראל? מה זכות הנאשם? האם חקירה שמזדהמת ומשיגים ראיות באמצעים לא כשרים האם מחוקקים את הלכת העץ הורעל ופוסלים אותן? לא על אקטיביזם בגדול שגם בו 10 שנים לא נגע שלטון הימין בראשות נתניהו".

בנימין נתניהו, אביחי מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, אביחי מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דוד: בדקת היתכנות?
"לא, אני עוסק בנושא והייתי שמח אם הייתי מאמין שיש מפלגה שמחויבת לזה והייתי מאוד מסייע לה".

דוד: קריאה לליכוד קחו אותי?
"אני לא מאמין לליכוד בנושא הזה. בנימין נתניהו בראש ובראשונה אחראי למציאות בה כוחו של ביהמ"ש העליון הפרקליטות והיועמ"ש גדלה  כפי שלא הייתה מימיה אפילו לא בימי אהרון בר קלכן הדבר האחרון שאני יכול זה לסמוך על הליכוד לבצע את זה כי בשנייה שעניין ביבי ייפתר כך או כך הם יחזרו לסורם".

סג"ל: כולם מפחדים.
"למה אני לא מפחד? איזה שטויות. זה תירוץ. אין מה לפחד אפשר לעמוד מולם אם רוצים, זה תירוץ. אנשים חושבים כמו שביבי חשב שהוא יסתדר איתם והוא יעשה אתים עסקאות ויגנו עליו וב-2017 חל מהפך". 

דוד: ביהמ"ש הכריע בעניין שלך
"שלושה שופטים קבעו שהייתה רשלנות רבתי, שהייתה רשלנות הגובלת בזדון, ממשית. התובעת אמרה שנעשה מעשה זוועה, אתה יודע שמדינה מתוקנת רק אם אחד מהם היה אומר היו מבטלים את המשפט? אני לא נכנס לזה ואני לא עוסק בענייני. אני דואג לך, לאראל סג"ל אני מכיר אנשים שלא העלו על דעתם אי פעם שהם הסתבכו. תשאל כל אדם שהגיע לתחנת משטרה מה היה הניסיון שלו. הוא יצא מזועזע, אנשים מן השורה לא האמינו, נורמטיביים כמוך וכמו סג"ל ולהם אני דואג". 

דוד: זה מה שמעניין את הציבור?
"זה מה שעשה כל הציבור של נתניהו".

דוד: גם הוא הפסיק לדבר על זה.
"אני לא יודע מה מעניין את הציבור, אני חושב שזה נושא חשוב. נושא קריטי, גם אם הוא לא מעניין כרגע יש עוד נושאים קריטיים שלא מעניינים. למה אין מפכ"ל? 24 חודש למה אין? כי בנובמבר 2018 פסלה וועדה את צ'יקו אדרי כאשר יו"ר הוועדה אמר 'עשינו דברים שהחוק לא הקנה לנו.' הם פסלו אדם שעמד בכול הדרישות. למה אי אפשר למנות מפכ"ל בבחירות? כי היועמ"ש החליט בניגוד לחוק שקובע שממשלת מעבר דינה כמו כל ממשלה שאי אפשר למנות. אחרי שנה, זה חשוב כי בוכים עכשיו דמעות תנין, אמר היועמ"ש אני מתיר. אמר השר ארדן 'יופי', הלך לוועדת גולדברג ואמר להם 'תאשרו לי, יש לי שלושה

נתניהו מתייחס להסכם עם סודאן. צילום: לע"מ

שהגיעו לקו הסיום, את מי שתאשרו אני אמנה'. הם אמרו 'לא, תביא אחד', הוא אמר 'אם אני אביא 1 ותפסלו אותו אני אתבזה'. כלומר מ-24 חודשים שאין מפכ"ל מתוכם 18 חודש אחראי היועמ"ש ומערכת המשפט ורק 6 חודשים  הפוליטיקאים. מה כל אלה שנתנו גיבוי למערכת המשפטית בוכים שהמערכת הפוליטית אשמה בכך? לא, המערכת המשפטית החליטה שיש לה סמכות ללא אחריות".