לאור העלייה הצפויה בשכר חברי הכנסת מה-1 בינואר 2021, אשר נובעת מההצמדה של שכרם לשכר הממוצע במשק, יו״ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן), מקדם הצעת חוק מטעם ועדת הכנסת להקפאת שכר חברי הכנסת בסוף השנה על ידי ביטול העדכון הצפוי בשכרם. ההצעה תעלה לדיון בוועדת הכנסת מחר בשעה 10:00.

אביב כוכבי באוגדת עזה. צילום: דובר צה"ל

לדברי ח"כ גינזבורג, "אין זה סביר ואין זה ראוי, שחברי הכנסת יקבלו העלאת שכר בזמן שהחברה הישראלית מצויה במשבר כלכלי וחברתי בסדר גודל שכזה. כנבחרי ציבור, מחובתנו להוות דוגמה ולבטל את התוספת הצפויה, שממילא אינה סבירה ואינה פרופורציונאלית, והיא מושפעת מנתוני אבטלה חריגים. חברי סיעת כחול לבן, שמאז תחילת משבר הקורונה תורמים בכל חודש משכרם באופן וולונטרי, יתמכו בהצעת החוק ואני סמוך ובטוח שהיא תזכה לתמיכה רחבה גם של יתר חברי הכנסת".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, (הליכוד) התייחס לחוק החדש להקפאת שכר חברי הכנסת ואמר כי "כבר לפני מספר חודשים יזמתי הצעת חוק שקובעת כי השכר הממוצע במשק לצורך עדכון שכר בכירי המגזר הציבורי, יכלול את שכר המובטלים, כך שתבוטל עליית השכר הצפויה ואף תהפוך לירידת שכר של כ-5%, לח"כים, לשופטים, למקבלי פנסיות תקציביות גבוהות ועוד. כאלף נושאי משרה בכירים במגזר הציבורי".

לטענתו של ח"כ קרעי, "הצעת החוק שמובאת מחר לוועדת הכנסת מדברת על הקפאה זמנית בלבד ושל שכר הח"כים בלבד. מדובר באחיזת עיניים של כחול לבן, שחוששת לגעת בשכר של בכירים אחרים במגזר הציבורי, בשעה כלכלית קשה זו. כך למשל, עדכון שכר שופטי העליון לא מטופל בהצעת החוק הזו וצפוי לעלות ביותר מעשרת אלפים שקלים לחודש לכל אחד ואחת מהם. אאבק, יחד עם כל סיעות הבית שחתומות על הצעת החוק שלי, שכל בכירי המגזר הציבורי יחד איתנו יישאו בעול עם הציבור, עם או בלי תמיכת כחול לבן".

בתוך כך, נחשפה טבלה המפרטת את שכרם של הבכירים במשק, בהם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שרים, ח"כים, שופטים ועוד.

טבלת שכר הבכירים (צילום: ללא קרדיט)
טבלת שכר הבכירים (צילום: ללא קרדיט)