הפרשנית לענייני ערבים שמרית מאיר התייחסה היום (ראשון) בתוכניתם של אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM לדברים שאמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בריאיון ל-103FM. לטענת ברק, המדיניות של נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן היא הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל, והוא סבור כי ביידן ינסה לחדש את הקשר עם האיראנים. מאיר הביעה את דעתה בנושא ואמרה כי "הממשל האמריקאי יכול 'להנשים' את הרשות הפלסטינית המתפוררת". בנוסף התייחסה הפרשנית לכך שסעודיה עדיין לא בירכה את הנשיא הנבחר החדש.

אבו מאזן בבית החולים

סג"ל: אהוד ברק אמר הבוקר שהמדיניות של ביידן היא הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל וינסה לחדש את הקשר עם האירנים. את חולקת?
"אני חושבת שדן שפירו אמר את זה בעצמו. הבחירה האסטרטגית זה פתרון שתי המדינות. אני חושבת שבעניין של נקיטת צעדים בפועל צריך להשיק משא ומתן בין ישראל והפלסטינים כשאין שום היתכנות באף אחד שני הצדדים. אנחנו כן נראה סדרה של צעדים אמריקאים כדי להחזיר את הסיוע הכלכלי, פתיחת קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים שיכולה להיות מקור לקונפליקטים עם ממשלת ישראל, יכולה להיות הזמנת הנציג הפלסטיני לוושינגטון... זה מעין איתות שפרק הזמן הישן הסתיים ומתחיל משהו חדש. האם כל זה רע לנו בהכרח? לדעתי לא".

אופנהיימר: אולי טראמפ עזר לאנשים שתומכים בפתרון שתי המדינות?
"זה נכון במובן מסוים אם השחקנים היו מכוונים לחשוב כך, אבל אבו מאזן, הדבר הזה מאפשר לו. הוא לקח הימור עצום בברוגז שלו עם ממשל טראמפ למרות לחצים אדירים מהצד הערבי עד שנעצו לו ממש את כל הסכינים בגב, והיום הוא יכול להגיד לציבור שכל מה שאמר להם כל השנים על עמידה איתנה זה היה אמור להתגשם תוך שמונה שנים והתגשם תוך ארבע שנים. אבו מאזן צריך אפשרות לצאת מהזירה הפוליטית, לסיים את דרכו בכבוד ולא כמוכה וחבול וכמי שהביא את הסוגייה הפלסטינית למצבה האסטרטגי הקשה ביותר אי פעם. ההנשמה הזאת היא משהו שהממשל האמריקאי החדש יכול לתת לפלסטינים, להחזיק את הרשות הפלסטינית שלאט לאט הולכת ומתפוררת".

סג"ל: למה הסעודים לא בירכו?
"זה הסיפור, א-סיסי שעל הכוונת הוא אחד הראשונים שבירך. אצלנו זה לקח קצת זמן, הסעודים לא מברכים מכמה סיבות. קודם כל יש ערכים  וראיתי את זה עולה בשיח של כבוד, הייתה בינינו ברית, הלכנו ביחד כברת דרך ואני לא זורק אותך ברגע הראשון. הסעודים בבעיה עצומה בוושינגטון. ביידן עצמו התבטא נגד מוחמד בן סלמאן והאגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית זה מלחמה בתימן".

סג"ל: ביידן יבטל עסקה בהיקף כל כך גדול של 500 מיליארד דולר.
"אני בספק, אבל גם בספק אם זה הסוף של מה שהסעודים רוצים. מוחמד בן סלמאן מגיע לנקודה כשהוא עדיין לא מלך ועוד לא הצליח לייצר את המצב בחצר כדי להביא למצב שהוא מכתיר את עצמו. הוא פגיע מאוד ובמפלגה הדמוקרטית הוא לא אהוב. הוא לא ערוך לדבר הזה ויהיה מעניין לראות".