"את נכנסת לעבוד ואינך יודעת לעולם מתי תסיימי": מעדויות שמסרו במשטרה עובדות מעון ראש הממשלה ופורסמו היום (שני) בחדשות 13 עולה תמונה מטרידה של העסקה פוגענית לכאורה מצידה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. העדויות נמסרו במסגרת חקירת המשטרה בחשד כי שתי עובדות מסרו תצהירי שקר לטובת הגברת נתניהו בתביעת ההתעמרות שמנהלת מולה עובדת המעון לשעבר שירה רבן. החקירה החלה לאחר שאחת העובדות סיפרה ליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע פארגו, כי שיקרה.

הסרטון שפרסמה שרה נתניהו. צילום: רשתות חברתיות

לפי הדיווח, החוקרים הקריאו לעובדת ליאורה בביאן קטעים מתוכן שיחתה עם ברנע פארגו: "בקטע של הבגדים האמת היא שהיא עומדת עלינו כל היום. העבודה אצל הגברת בעייתית ואני צריכה להיות כל העת קשובה לכל מילה שיוצאת לכל קריאה. כשאפי (אזולאי, אב הבית) מדווח לגברת היא צועקת. את נכנסת לעבוד ואינך יודעת לעולם מתי תסיימי. ישנם ימים שהגברת לא נותנת לך ללכת ושאם את הולכת באמצע יש בלגן וצעקות".

"יש לגברת הפרעה. כביסות זה בנשמתה. את צריכה להחליף בגדים לכל עבודה. זה הקושי בעבודה. בעבודה את חייבת להיות זריזה. היא עומדת ומחכה. בודקת כל הזמן שהחלפת בגדים ושטפת ידיים. יש זמנים שאי אפשר לאכול ולהיכנס לשירותים. אין הפסקת אוכל שהגברת נתניהו לא מרשה לעשות זאת בקומה שלה. אני מאלתרת את האוכל".

עוד דווח כי החוקרים המשיכו להטיח בבביאן כי "בסוף הפגישה עם שלומית את אמרת 'הגברת כועסת ומעליבה' והבעת חשש שאם תגידי את האמת במשפט היא תשמע והוספת - 'הוא יאמר לה שכתבתי תצהיר נגד עליה'. את פחדת שהיא תשמע שאמרת אמת בבית משפט? את מבינה שהתצהיר שלך לבית משפט שקרי?". בביאן השיבה כי "עכשיו היא מבינה". בביאן סיפרה לחוקרים שהיא היתה משתמשת בשירותים בקומה השנייה ללא ידיעתה של שרה נתניהו. לדבריה, "בן אדם לומד לשרוד. למדנו אותה - מתי היא בבית ומתי היא יוצאת - יש לה ימים כאלה ויש לה ימים אחרים. יש ימים של לחץ וכעס ממנה".

שרה נתניהו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
שרה נתניהו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

לפי החשד, אב הבית במעון היה זה שהכריח את העובדות לכתוב את התצהיר השקרי ובשלב מסויים עלה החשד שגם פרקליט משפחת נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, עומד מאחורי הדרישה. זאת, לפי הפרסום, בעקבות דבריה של בביאן, לפיהם אב הבית במעון ראש הממשלה ופרקליט המשפחה נכחו בזמן שהיא חתמה על התצהיר. "זה היה כמה שניות או דקות. עו"ד יוסי כהן אמר שזה מכתב טוב. אני לא שמתי לב לפרטים שהיו רשומים בתצהיר כי לא קראתי אותו", הסבירה בביאן. כמו כן, לטענת בביאן, אפי אזולאי, אב הבית, הסיע אותה לבית המשפט כדי שתמסור את התצהיר, לאחר שכהן דאג לה להסעה.

החוקרים ניסו לברר מספר פעמים אם בביאן כתבה את התצהיר מרצונה החופשי. אחד החוקרים אף שאל "בואי נגיד שלא היית מוכנה לכתוב את התצהיר, האם היו מאפשרים לך לשוב לעבוד בבלפור?". על כך ענתה בביאן כי אינה יודעת. "אמרת לשלומית 'שיקרתי בתצהיר כי פחדתי שיפטרו אותי, אפי היה מפטר אותי. הוא אמר לי שאנחנו צריכים משקל נגד שירה. הוא כבר אמר לי שאני מפוטרת אבל איפשר לי על ידי התצהיר לבטל את הפיטורים'", המשיך החוקר. ליאורה ענתה כי "בפגישה עם שלומית נשפכתי בדברי אמת - כל מה שדיברתי איתה היו דברי אמת - אני זוכרת שבכיתי ושיצאתי נישקתי את שלומית ואמרתי לה שלא תספר את מה שהיה בחדר, כי אני מפחדת על העבודה שלי".

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גם יעקב קדוש, בכיר בחברת מוריה שהיה אחראי על העסקת העובדות במעון, נחקר במשטרה בחשד לכך שהדיח את העובדות לתת תצהירים שקריים. לדבריו הפסיק לעבוד במעון מכיוון שלא רצה לשתף פעולה עם אזולאי בנושא זיוף שעות עבודת העובדים. לפי הפרסום, קדוש סיפר לחוקרים על נילי קדוש, שעבדה כעובדת ניקיון בקומה השנייה של המעון ועזבה.

"הנסיבות שנילי עזבה היה היחס המשפיל שהיא קיבלה בבית. היא הייתה מוכנה לספוג את כל ההשפלות אבל בתנאי שיקיימו את ההבטחות שנתנו לה לקלוט אותה בתור עובדת משרת אמון". סיפר קדוש לחוקרים. "אפי אמר לי להגיד לה שאם היא באה לחתום על תצהיר בפני עו"ד כהן בפרשת שירה רבן הוא קולט אותה חזרה לעבוד בבית. היא אמרה לי שהיא מוכנה לחתום, למרות שזה לא נכון כדי לחזור לעבודה. לא ראיתי את התצהיר אבל ידעתי שהוא מנוגד למה שהיא התלוננה. היא אמרה לי שהתצהיר הוא לטובת הגברת. אפי אמר לי שאין לו בעיה שתחזור בתנאי שהיא חותמת על תצהיר שכל מה שנאמר על ידי שירה רבן הוא לא נכון לגבי הגברת. עו"ד יוסי כהן רשם את התצהיר המודפס לדברי נילי. היא אמרה שהדף היה מוכן רק לחתימתה".

קדוש המשיך וסיפר לחוקרים על מערכת היחסים בין שרה נתניהו לנילי קדוש: "הייתה מערכת לא טובה. כשנילי קדוש הגיעה להעיד לטובת הגברת נתניהו בבית המשפט אני ממש נגעלתי מהמעשה הזה. זאת הייתה ממש צביעות כי נילי סבלה גם היא מיחס משפיל של הגברת. אני רוצה לספר לך על עובדת בשם לודמילה. אני הייתי עד לשיחת טלפון של אפי אזולאי עם הגברת נתניהו כשבמהלך השיחה הגברת הכתיבה לאפי מה לכתוב במכתב שאחר כך היה אמור להיות כאילו מטעמה של לודמילה. במכתב היה כתוב שלודמילה מודה לגברת ובמידה והיא תרצה לחזור אז היא תעשה את זה בשמחה. הגברת נתניהו רצתה שיהיה לה כיסוי במידה ולודמילה תתלונן. בפועל לודמילה סבלה קשות מיחס משפיל והגיעה למצב של צריכת כדורים פסיכיאטריים בגלל הגברת. אני הייתי בהלם מזה שנילי קדוש הגיעה בסופו של דבר להעיד לטובת הגברת נתניהו. אני יודע משמועות שהפעילו לחץ על בעלה של נילי קדוש במגזר החרדי שנילי תעיד לטובת הגברת".

עוד דווח כי החוקרים ביקשו לברר על מידת מעורבותו של פרקליט משפחת נתניהו, עורך הדין יוסי כהן. "נילי אמרה לי שהוא אמר לה לא לדאוג ושהוא הגב שלה ועוזר לה. אני גם חושב שהוא זה שחתם עליה ערבות בדיון שבו היתה אמורה להפקיד כסף", אמר קדוש. "עורך הדין יוסי כהן הוא בן בית במעון ראש הממשלה. הוא נמצא שם המון. ליאורה סיפרה לי שאפי אזולאי וכהן היו ביחד והחתימו אותה על התצהיר הזה בחדר של אב הבית בבלפור".

יוסי כהן (צילום: פלאש 90)
יוסי כהן (צילום: פלאש 90)

אחד האנשים הקרובים ביותר לאשת ראש הממשלה הוא אפי אזולאי, אב הבית במעון. בחקירתו במשטרה הכחיש את החשד כי הדיח את העובדות לעדות שקר ואמר כי "אין לי שום מעורבות. ביום שהיא כתבה את התצהיר היא כתבה אותו לבדה על הדלפק מחוץ למטבח. ליאורה רצתה לכתוב תצהיר על דעתה עצמה כי עושים עוול לגברת. דיברתי עם יוסי כהן בטלפון והוא אמר לי שהיא תרשום מה שהיא רואה לנכון. נתתי לה דף ועט והיא רשמה מה שרשמה בכוונה לא התקרבתי אליה. זה קל להגיד אפי נתן לי, אפי הכווין אותי. זה שקר".

החוקר עימת את אזולאי עם הטענה, לפיה הוא העביר לנילי ולליאורה מסר כי במידה ויחתמו על תצהיר לטובת שרה יוכלו לחזור לעבודה במקרה של נילי או שלא יפוטרו מהעבודה במקרה של ליאורה. אפי אמר בתשובה: "לא היה ולא נברא". החקירה נסגרה בשל חוסר ראיות, ואזולאי צפוי להיחקר בנציבות שירות המדינה על הפרשה.