בחודשים האחרונים, פתח יו"ר מפלגת ימינה, ח"כ נפתלי בנט מספר חזיתות בממשלה, כאשר העיקרית בהן היא החזית מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בנאום שנשא הערב (שני) בדיון הצעת אי האמון בממשלה, הביע שוב את דעתו על התנהלותה וטען כי היא לא עושה כלום על מנת לעשות למגר את שנאה והזעם בין החברות בציבור הישראלי, ורק מתסיסה אותה. בראיון שערך מאוחר יותר בערוץ 20, ציין גם כי הוא מעריך שבצלאל סמוטריץ' יהיה חלק מהמפלגה שלו בבחירות הבאות.


הוא סיפר על השיחות שערך עם אחד הפרופסורים שטיפלו בו בזמן שהיה מאושפז לאחר ניתוח בגב, ועל התובנות שיצא איתן מהשיחה. "הוא אומר לי 'אני מרגיש שמלמעלה אומרים לו שאני לא רצוי, שמאלן, סטייק, חמוץ. אבל אני רוצה לחיות באדמה הזאת ומבין שהימין ניצח למרות שאני איש מרכז שמאל, אבל אל תתנו לי את ההרגשה שאני לא רצוי, וזה הטביע בי חותם מאוד גדול". 

"המודל הנוכחי שאומר 'אנחנו נעשה לכם דה לגיטימציה, אתם עוכרי ישראל, שמאלנים ומתהפכים' והניסיון להשניא, ויום אחד ללכת על הראש של החרדים, ובצורה מתוחכמת לגרום לחרדים לריב עם החילונים, ויום אחר הערבים אשמים ושכולם ישנאו את כולם אז ככה אי אפשר לנצח את המערכה, כי אם כולם שונאים את כולם וכל אחד רק רוצה לריב עם השני - לעולם לא ננצח את הקורונה. צריך אמון, צריך ביחד", הוסיף בנט. 

הוא ציין שהאמת היא שרוב העם הוא מאוחד, אבל בתקשורת מנסים להסתיר את זה והדגיש כי רוב האנשים לא מונעים משנאה, אוהבים את המדינה, רוצים לבנות את המשפחה שלהם בכבוד ולהתפרנס בכבוד וההנהגה היום "פשוט מתיזה רעל". 

"הייתה לי שיחה שבוע שעבר עם שר הביטחון בני גנץ שמטרתה לדאוג ל-200 חיילים בודדים ששוחררו. יצאתי מהשיחה פה בכנסת והתחילו להגיד 'בנט פוגש את השמאל, הוא שמאלן, הוא בוגד'. זה לא יעבוד. בני גנץ לא בוגד. הוא היה רמטכ"ל, הוא אוהב את ישראל לא פחות ממני ורוב השמאל הציוני אוהב את ישראל לא בסנטימטר פחות ממני ולא פחות מכל איש ימין, וגם אנחנו אנשי הימין רוצים שלום לא פחות מאנשי השמאל ולא רוצים שימותו אזרחים במלחמות שווא". 

"יכול להיות שאנחנו הולכים לבחירות ואני רואה בהן לאן מפלגה מסויימת מכוונת, להיקפי רעל ושנאה, וזה לא יגרום לי ואני לא אכנע, ואני אפגוש את השמאל הציוני ואת חבריי ונציג מודל אחר, מודל של ימין. אני ימני, אבל בהנהגה שלנו כולם ירגישו חלק. גם איש שמאל ירגיש חלק, כי יהיה דיאלוג ונדבר ונכבד. אף אחד, לא יהודי ולא ערבי, לא ירגיש שהוא לא שווה". 

בסיכום דבריו אמר: "אנחנו נביא בקרוב את המודל הזה, של האחדות, ורק באחדות ננצח את הקורונה ונשקם את ישראל".

בראיון שערך לאחר מכן בערוץ 20, המשיך והוסיף כי הממשלה לא התמודדה כראוי עם משבר הקורונה ובזבזה את הזמן על פוליטיקה וזאת הסיבה שהאזרחים ובעלי העסקים סובלים. כאשר נשאל על ריצה משותפת עם בצלאל סמוטריץ' והאם הוא יהיה חלק מהמפלגה בבחירות הבאות, ענה: "אני מעריך שכן. עד שדברים לא סגורים אין בחירות. רצתי איתו תמיד ואני מתכוון שהוא יהיה". 

"ישראל עברה טראומה מאוד קשה. עסק שנסגר עם פשיטת רגל – אי אפשר לפתוח, זה לא אקורדיון. אביא לציבור הישראלי תוכנית איך רותמים את כל הציבור ומשקמים את המדינה. עברנו פה טראומה זה משבר שלא פגע בכולם, עשרים אחוז חטפו את הכל".

הוא גם התייחס באופן ישיר לנתניהו ואמר כי "נתניהו אמר פעם אחר פעם אני אחיל ריבונות – ופספס את ההזדמנות ההיסטורית – קח אחריות. הגיעה הזמן להנהגה חדשה. לא כי נתניהו רע, הוא עשה המון טוב לעם ישראל. משהו חורק, העסק לא עובד, המדינה לא מנוהלת".