מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) ברוב של 56 מתנגדים, מול 37 תומכים, את הצעת "חוק קמיניץ", שמחמיר את הענישה על בנייה בלתי חוקית. מוקדם יותר היום, יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי יש בינו לבין ח"כ מנסור עבאס "הסכם סודי", לפיו מפלגת הליכוד תיעדר מההצבעה.

ההטרלה של סמוטריץ' (צילום: ערוץ הכנסת)

"‏מקורותיי אומרים לי שיש דיל סמוי בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ מנסור עבאס", טען סמוטריץ בחשבון הטוויטר שלו. "לפיו חברי הליכוד ‎יברחו מהמליאה כדי לאפשר לאופוזיציה להעביר את חוק קמיניץ לכל הישובים הערבים בארץ - חוק אנטי ציוני שיפגע פגיעה אנושה באכיפת הבנייה הבלתי חוקית ביישובים הערבים. אם חלילה הם יעשו את זה זה יהיה חטא בל יכופר. מכירת הציונות בעד נזיד עדשים פוליטי".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיב לציוץ של סמוטריץ' והכחיש: "פייק ניוז של סמוטריץ'. בעניין תיקון חוק קמיניץ של ח"כ מריח, סיעת הליכוד תצביע נגד כמו יתר סיעות הקואליציה".

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו: "נציג התנועה האיסלאמית בממשלת נתניהו. לראש ממשלת ישראל לא נגמרים השפנים כשמדובר בהישרדותו הפוליטית. כשהוא לא היה צריך אותם הוא אמר שהם נוהרים לקלפיות, ועכשיו כשהוא צריך אותם הוא נוהר אליהם. בדומה לטובות ההנאה שנתניהו מחלק לחרדים עכשיו גם לערבים. הטריק אותו טריק, כמו ש"ס גם עבאס".

"הכול התחיל ביוני 2019 כשנתן אשל פרסם שני מאמרים בהפרש של מספר ימים בעיתון הארץ ובמקור ראשון על הצורך בשיתוף פעולה בין הליכוד למפלגות הערביות. באופן תמוה לאחר שבועיים הליכוד מגיע לסיכום עם המפלגות הערביות על מועמדו של נתניהו לתפקיד מבקר המדינה. תאמינו או לא בנובמבר 2019 בני הזוג מחזקים את הקשר והמפלגות הערביות תומכות בהצעת נתניהו לפיזור הכנסת".

"יש מחזרים שמביאים יין, יש כאלה שמביאים פרחים אבל נתניהו יצירתי, שולח את שלמה קרעי להגיש הצעת חוק להורדת אחוז החסימה כדי שהכלה העתידית תוכל להיכנס בדלת", המשיך ליברמן. "באוקטובר 2020 מנסור עבאס עוזר להכשיל את ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא הצוללות. בנובמבר הכלה המיועדת עבאס לא פוסלת חוקים לטובת נתניהו, והחתן ששנתיים לא ביקר בשום ועדה בכנסת מחליט להופיע בוועדה של מי? ניחשתם נכון, נציג התנועה האיסלאמית, מנסור עבאס". 

"אז רגע לפני חתונת הדמים הזאת, רגע לפני ששמים את הצ'קים (שלכם) בתיבה, תזכרו, זה לא הדמיון הפרוע של אביגדור ליברמן, אלו הן ההבנות בין ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו לבין ראש רשימה ערבית מאוחדת על שיתוף פעולה וצירופו של מנסור עבאס לממשלה הבאה בתמורה לפסקת ההתגברות וחוקים צרפתיים למיניהם".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי ליברמן: "אף אחד לא מתייחס ברצינות לקשקושים של ליברמן שמדי שבוע מצביע עם הרשימה המשותפת והשמאל כדי להמליך את יאיר לפיד לראש ממשלה".