ועדת הכספים אישרה פה אחד היום (רביעי) את הקפאת שכר נושאי משרה ברשויות השלטון לשנת 2021 על רקע משבר הקורונה, בהם נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, סגני שרים ונושאי משרה שיפוטית. זאת, לאחר שאתמול הוחלט בוועדת הכנסת לאשר את הצעת החוק להקפאת שכר הח"כים לקריאה שנייה ושלישית.

כזכור, בחודש ספטמבר החליטה הממשלה פה אחד לקצץ את שכר השרים ושכר חברי הכנסת ב-10%. שרי הליכוד אמיר אוחנה, מירי רגב ואופיר אקוניס אמרו בישיבה כי "יש לקצץ בשכר גם לבכירי הרשות השופטת ולא רק לשרים ולח"כים". שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר בתגובה כי "לא צריך לדבר על מגזר ספציפי ולא צריך לעשות עליהום על השופטים".  

ועדת הכנסת בראשות ח''כ איתן גינזבורג (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
ועדת הכנסת בראשות ח''כ איתן גינזבורג (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

גפני פתח את הדיון ואמר שרצה להוריד את ההחלטה מסדר היום מכיוון שהוא הבין ממשרד האוצר שהולכים להביא לממשלה קיצוץ בשכר השרים ועוזריהם. בסוף התברר לו כי האוצר לא יביאו את ההצעה לממשלה, בעקבות אי כינוס ועדת השרים.  "לא יכול להיות שבזמן שחצי מהעובדים בחל''ת, השכר של נבחרי הציבור יעלה. זה גובל במידת סדום. מוציאים לאנשים את העיניים", אמר יו''ר הוועדה. בנוסף אמר כי  צריך לבטל את העדכון לתקופה הנוכחית, אך לא באופן קבוע.

ח''כ שלמה קרעי: "ההצעה המונחת כאן היא הרע במיעוטו. השינוי יכניס למנגנון שיקוף נכון יותר של המצב במשק. המשמעות שתהיה רק הקפאת שכר, ללא עדכון כלפי מטה. הסיעה היחידה שהתנגדה להורדה היא סיעת כחול לבן".

ח''כ הילה שי וזאן הגיבה לדבריו של קרעי: "הדברים צריכים להיקבע בוועדת השרים לחקיקה. להציג את זה כאילו כחול לבן היא זו שעוצרת את החקיקה וכאילו יש לה משהו ספציפי נגד החקיקה שלך זה שקר. תגיד לח''כ אמסלם שיבטל את העוצר על וועדת השרים ונוכל להעביר את החקיקה".

אתמול אישרה ועדת הכנסת את הקפאת שכר חברי הכנסת גם כן. ההצעה צפויה לעלות במליאה ביום שני הקרוב להצבעה שנייה ושלישית, על מנת שתוכל להיכנס לתוקף.