בית משפט המחוזי בירושלים, החליט אתמול (שלישי) להעביר לצוותי ההגנה בתיקי האלפיים שורה של חומרי חקירה שהתביעה סירבה להעביר עד כה, וכן מספר מסמכים נוספים לבית המשפט, כל זאת בתוך שבעה ימים. 

בית המשפט הורה להעביר עשרות רבות של מסמכים שהתביעה התעקשה שלא להעביר אותם, כאשר בנוסף התקבלה דרישת ההגנה לקבל סוג מסמכים הקשורים לעדים מרכזיים בתיק, בהם מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, ועדי המדינה שלמה פילבר וניר חפץ. 

בית המשפט גם הורה לתביעה להעביר לידי צוות ההגנה את כל המסמכים הקשורים בחבר צוות בכיר במח"ש, שטען כי המשטרה חרגה מתפקידה במהלך החקירות, בכלל זה כלל ההתכתבויות הנוגעות לכך. 

מלבד זאת, יש לשים לב לחשיבות בתגובת המאשימה לבקשת ההגנה. הפרקליטות טענה שמדובר בבקשה לא רצינית, שאין לה יסוד, שבאה לדחות את המשפט ושמדובר ב"מסע דייג". כעת מסתבר שבית המשפט, לאחר שעיין בחומרים, קבע ההפך.

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

למרות הליכי ביניים במשפט הפלילי לא קיימת זכות ערעור, הליכים לפי סעיף 74 לחוק חריגים במובן הזה שלאחר שבית המשפט מחליט, ניתן להגיש ערעור על כך. על כן, צפוי שהן הפרקליטות והן הנאשמים יגלגלו את המחלוקת לפתחו של בית המשפט העליון על מנת למנוע העברת מסמכים שהיא מתנגדת לכך, והנאשמים על מנת לקבל גם את המסמכים שבית המשפט דחה את בקשתם לקבלם. היום התקיים דיון ארוך נוסף בפני השופט אריה רומנוב, שלא בהרכב הרגיל הדן בתיק, באשר לבקשה לגילוי ראיות חסויות.
מהפרקליטות הובהר כי "בדבר רוב רובו של החומר שהתבקש על ידי הנאשמים - בית המשפט קיבל את עמדת התביעה לפיה לא מדובר בחומר חקירה שיש בו כדי לסייע להגנת הנאשמים. כמו כן, בית המשפט לא מצא להתערב בהחלטת התביעה לאפשר עיון במשרדיה בחומרים רגישים. 
בית המשפט קבע כי חלק קטן מהחומרים שהתבקשו על ידי הנאשמים יועבר לידם. יודגש כי חלק מחומרים אלה כבר נמצאים בידי ההגנה. 
ביחס לחלק האחר של החומרים, שהתביעה סברה שיש לסווגם כפנימיים ונקבע כי יש להעבירם - התביעה תלמד את החלטת בית המשפט".