בתום הדיון שהתקיים היום (ראשון) בבית הדין של הליכוד, שבמסגרתו הוחלט להורות לוועדת החוקה המפלגתית לקבל את כל ההחלטות הדרושות בנושא קיום הבחירות הפנימיות, ההערכות במפלגה הן כי הפריימריז לא יתקיימו. זאת, לנוכח הגבלות הקורונה ובהנחה שהסגר יימשך בין שלושה לארבעה שבועות. הוועדה תאלץ לקבל את החלטתה לאלתר, ולא יאוחר מיום רביעי הקרוב.

כמו כן, לקראת הדיון בוועדת החוקה של הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להביא חבילה שלמה של הצעות להרכבת הרשימה. אם אכן יציע לוותר על קיום הפריימריז נוכח הגבלות הקורונה, יש עוד שני רעיונות שנשקלים לאחרונה, הראשון הוא לקדם את נשות העשירייה השנייה והשלישית לאחר ששלוש עזבו (יפעת שאשא ביטון, מיכל שיר ושרן השכל) ונוצר מן גרעון בייצוג הנשי ברשימה. הרעיון השני הוא לשריין 2-3 כוכבי חיזוק כאשר השמות שעל הפרק הם אורלי לוי אבקסיס, חיים ביבס, רון דרמר וגל הירש.
 

נתניהו על הפעלת מערכת החינוך במתכונת מלאה בסגר השלישי

כזכור, כשבוע לאחר פיזורה הרשמי של הכנסת ולאחר גל של עזיבות במפלגה, בליכוד קראו כבר לערוך פריימריז לרשימה. בראש המעוניינים לכך, עמד חה"כ ניר ברקת שאמר: "זו חובתנו ל-140,000 מתפקדי הליכוד וזו הדרך שלנו לחזק את החיבור לשטח ולהביא לניצחון הליכוד בבחירות". כמו כן, בחודש מרץ האחרון, התכנסה ועדת החוקה של המפלגה על מנת לבטל את הפריימריז שהיה.

כמו כן, לפני כחודש, גורמים שוחחו עם נתניהו על אודות העניין, סיפרו למעריב כי במידה ויתקיימו הבחירות המקדימות לרשימה, כל 120 אלף מתפקדי הליכוד יוכלו להצביע בהן.