תנועת "תכל'ס" המייצגת עצמאים ובעלי עסקים שלחה היום (שני) מכתב לראש הממשלה ולעשרה שרים וסגני שרים נוספים שהתפטרו מהכנסת בהתאם לחוק הנורווגי, ובו קראה להם להישבע גם כחברי כנסת ולשוב לכהונתם לשם חסכון כספי הציבור.

המכתב שכתבו ראשי התנועה, אביעד בן סדון, נורית שכטר וגרשון רוזנפלד נשלח לראש ממשלת ישראל ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, יו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שר התרבות והספורט חילי טרופר, שרת התיירות אורית פרקש הכהן, שר החקלאות אלון שוסטר, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, השר לנושאים אסטרטגיים והשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, השר לשירותי דת יעקב אביטן, סגן שר החינוך מאיר פרוש וסגן שר הפנים והסגן של השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל - יואב בן צור.

וכך כתבו השלושה: "לקראת סיום כהונת הכנסת, אנו עדים למספר גדול במיוחד של חברי כנסת שמגישים את מכתבי התפטרותם מהכנסת ולצד זה לכניסתם של שורת חברי כנסת חדשים, בתקופה בה ממילא הכנסת כמעט ולא תפעל. לא רק שכל אותם חברי כנסת חדשים לא מכירים את עבודת הכנסת ובוודאי שלא ילמדו אותה בפחות משלושה חודשים, אלא שמדובר בבזבוז ניכר של כספי ציבור בתקופה בה הציבור כולו נדרש לצמצום".

"על מנת לצמצם את בזבוז כספי הציבור, אנו פונים אלייך, כמו גם לעשרה שרים וסגני שרים נוספים, שהתפטרו מהכנסת בהתאם לחוק הנורווגי, בקריאה לחזור ולהישבע גם כחברי כנסת. בשעה שבהעדר תקציב מדינה מתבצעים קיצוצים בכל תחומי החיים, בזמן שבעלי עסקים רבים רואים את מפעל חייהם קורס, כשמשפחות רבות של עצמאים הופכות לנתמכות סעד, אין כל הצדקה בבזבוז משווע של 11 משרות ח"כ ו-33 עוזרים. בוודאי כשחלק ניכר מאותם חברי כנסת הינם חדשים, לא מכירים את העבודה הפרלמנטרית ולא ילמדו אותה עד למועד הבחירות", נכתב.

"על כן, אנו קוראים לך לגלות אחריות ציבורית וכלכלית, לחזור לכהן גם כחבר כנסת כדי שיחד עם עמיתייך לחוק הנורווגי, תוכלו לחסוך למשלם המיסים הישראלי סכום של יותר מ-2.5 מיליון שקלים, עלות תשלום משכורותיהם של חברי הכנסת והעוזרים המיותרים. זה הזמן לתת דוגמה אישית ולחסוך כספי ציבור", כתבו ראשי התנועה.