בכינוס מקוון, שנערך אתמול מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה, אמרה מנכ”לית הוועדה עו”ד אורלי עדס: "אנו פועלים מול מערך הסייבר וכל גורמי הביטחון בכל ההקשרים. אני מקווה שמאמצינו יישאו פרי בתחום הזה בדיוק כפי שהיה עד כה בהצלחה רבה". היא סירבה לומר אם הוועדה זיהתה לאחרונה ניסיונות של מתקפה על מחשבי הוועדה, אך הוסיפה: "זאת סוגיה שבהחלט מטופלת".

עו"ד עדס מסרה כי ביום הבחירות תקים הוועדה חמ"ל לצורך התמודדות עם תופעה של פייק ניוז והפצעת שמועות. בחמ"ל יישבו נציגי המשטרה, משרד הבריאות פרקליטות המדינה וועדת הבחירות המרכזית. "כל סוגיה שתוצף מהשטח תטופל בזמן אמת", אמרה.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס מדברת על ההתאמות לקורונה. (צילום: דוברות הכנסת)



כמו כן, עדס אמרה כי ועדת הבחירות המרכזית מתכוונת להעסיק ביום הבחירות אלפי מובטלים כסדרנים בקלפיות בכל רחבי הארץ. לדבריה, יש בידי ועדת הבחירות חוות דעת משפטית, שקיבלה את הסכמת המוסד לביטוח לאומי, אשר לפיה מי שיעבוד ביום הבחירות - זכאותו לדמי אבטלה לא תיפגע בשל כך. "אנחנו צפויים בימים הקרובים לבחון פעולות נוספות.

בין האפשרויות שנבחנות: הקדמת מועד ההצבעה בצה"ל עד שבוע ימים לפני יום הבחירות. המטרה היא לתת מענה קטן לביצוע ספירת הקולות במרווח הזמן הקצר שיש לנו, יומיים בלבד. נבחן מול משרד הבריאות אם להעסקת מי שהחלים מקורונה יש משמעות, ואם נכון להעדיפו בשל כך בוועדת הקלפי".