חה"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM והאשים את ראש הממשלה, בנימין תניהו, ושר הביטחון, בני גנץ, במחדל המתמשך בנתב"ג. סמוטריץ' הסביר גם מדוע עזב את נפתלי בנט וימינה, ופסל את האפשרות שילך עם מפלגות השמאל וישראל ביתנו, מכיוון שהוא לשיטתו "שייך לגוש הימין הלאומי הציוני".

ישראלים בנתב"ג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששוני

מי הביא את המוטציות?
"יש מחדל גדול בנתב"ג, בעיניי כשאתה לא מטפל בשלבים הנכונים, זה מה שקורה. כשלא מטפלים נכון בנתב"ג אז צריך לסגור אותו. כשאין אכיפת חוק בבני ברק אז צריך להשתולל. מאוד מהר חלחלה ההבנה, לא ברור למה זה לא קרה עד עכשיו, שכל מי שנכנס לנתב"ג צריך לעבור בדיקות לפני שהוא עולה למטוס ועוד בדיקה בארץ. אם לא ללכת לבידוד כפוי במלונית של המדינה. כל הדיבורים על מכשולים משפטיים זה קשקוש. היה אפשר לפתור את זה. לא רק שהכנסנו את המוטציות ואנחנו בגל תחלואה גדול, התוצאה היא שצריך לסגור הרמטית".

שמות האחראים?
"רה"מ נתניהו שמנהל את המשבר הזה, רה"מ החליפי גנץ שהתיימר להיות חלופי כדי שנדע שהוא רה"מ. צריך להבין שלתואר מתלווה גם אחריות".

אין לך שאלה לאיזה גוש אתה שייך.
"אני שייך לגוש הימין הלאומי הציוני במדינת ישראל אני מקווה שגם נתניהו עדיין מרגיש שהוא שייך לו. אני שייך לגוש שרוצה לחזק את הזהות היהודית של מדינת ישראל, שרוצה לפתח את ההתיישבות בנגב ובגליל וביו"ש, לייהד את הנגב והגליל".

איך אתה מסתדר עם החבר החדש שלך בגוש מנסור עבאס?
"לא הבנתי, זו עקיצה לנתניהו?".

אתה לא משתף פעולה.
"אנחנו הודענו שלא נשב בממשלה שנשענת על שיתוף פעולה עם מי מהרשימה המשותפת כי מדובר בתומכי טרור ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, לכן זה לא רלוונטי".

כמה אתה מקבל אחרי איחוד עם הבית היהודי?
"בסקרים הפנימיים שלנו אנחנו עוברים את אחוז החסימה, אבל צריך להסתכל על הפוטנציאל. בניגוד למפלגות אווירה, הציונות הדתית היא נכס מוחשי, יש מוסדות, הורים, בוגרים ותנועות נוער. אנחנו רואים שהציבור רוצה מפלגה דתית. אני נשארתי באותו מקום בו הייתי במשך שש שנים. אני מסביר שמי שקם והלך מהבית זה נפתלי שקיבל החלטה ועזב את הציונות הדתית. נפתלי אומר בצורה חד משמעית שהוא הולך לשים בצד את כל ערכי הימין והציונות הדתית, הוא אומר את זה".

אמרת שאם תצטרך לבחור בין ממשלה בראשות נתניהו או בנט עם אלמנטים כמו מרצ או ליברמן אתה בוחר את נתניהו.
"אני לא בוחר אנשים. אמרתי שאם אצטרך לבחור בין ממשלת ימין לשמאל אז אני ודאי בוחר בממשלת ימין. צריך שותפות קואליציונית עם מפלגות שהמצע שלהן תואם את המצע שלנו, זה לא קיים אצל מרצ או ליברמן, לפיד או חולדאי. אנחנו מנסים לייצר חיבורים כמה שיותר גדולים ורחבים כדי שהרשימה תהיה מגוונת וכולם ירגישו מיוצגים, אני לא מנהל את זה בתקשורת".

מה עם החרדים?
"אם יש במגזר החרדי אנשים שחושבים שראוי שאני אייצג אותם ומזדהים עם הערכים והפעולות שאני ואחרים מייצגים, נשמח שגם הם ירגישו אצלנו בבית. אבל אני ממש לא רוצה להיבנות על המשבר ועל הקושי של החברה החרדית שאחיי החרדים נמצאים בתוכו". 

מה אתה חושב על ההפרות במגזר החרדי וההתפרעויות בבני ברק ובמאה שערים?
"אני כואב את זה מאוד".

אם זה היה ערבים היית קורא לצבא להשליט סדר.
"לא מדובר באויבים, מדובר באחים שלי שנמצאים במצוקה מאוד גדולה. הם מודעים למצוקה הרבה יותר ממה שאנחנו מודעים, הם סובלים ממנה ורוצים לעשות הכול כדי לפתור אותה. רובם המוחלט אנשים טובים נאמנים ושומרי חוק, והם במצוקה גדולה. מה שצריך כרגע זה לחבק, לעזור ולסייע וממש לא להיות מטיפים בשער. להשליט סדר וחוק בצורה חכמה. לצד הגינוי המוחלט שצריך, גם המשטרה נכנסה באגרסיביות רבה מאוד ופעלה בצורה חסרת פרופורציה".

שוויון מוחלט בינך לבין חגית משה (יו"ר הבית היהודי)?
"אנחנו בעזרת השם מסתדרים ונסתדר. כפי שאמרתי קודם, אני לא מנהל משא ומתן בתקשורת. אני מבטיח שהפקנו את הלקחים מהפעמים הקודמות ונשתדל לעשות את זה בחברות גדולה ובשקט. הציבור צריך לראות רשימה טובה, מגוונת, מוצלחת ומוכשרת שרוצה לעבוד ביחד".

מימינה נמסר בתגובה: "לא ניגרר למריבות של סמוטריץ׳. אנחנו מכבדים את החלטתו להתפצל ולהקים מפלגה. ימינה בראשות נפתלי בנט לא מוותרת במילימטר על ערכיה ובראשם על הצורך לחלץ את ישראל מהמשבר ולדאוג לפרנסת הציבור. בלי קמח אין תורה, גם סמוטריץ יודע את זה".